Linux dla Windows

Autor: Marek Dankowski (portfolio_at_atari.org)
Data: Wed 12 Jul 2000 - 00:51:24 MET DST

Specjalnie kieruję tą wiadomość do użytkowników Win a nie Linuxa, gdyż
mój system jest właśnie dla Was przeznaczony.
Jest to Linux instalujący się w katalogu C:\Linux na partycji systemu
Windows/Dos.
Jak już wspomiałem wystarczy rozpakować go go do katalogu C:\Linux
używając opcji : z zachowaniem katalogów.
Następnie uruchomić plik linux.bat lub linux.pif i... oto jesteśmy w
systemie Linux.
Zalogować się jako root (bez hasła).
Wystarczy napisać: mc a użytkownicy DOS-a poczują się jak w domu, gdyż
zostanie wywołany Midnight Commander (klon NOrton Commander-a).
Po napisaniu : startx miłośnicy Win95 poczują się jak w domu, gdyż
zostanie wywołany system xwindow, graficznie do zludzenia
przypominającyn Win95.
Te podobieństwa są jednak pozorne, nie dajcie się tym zmylić. Jesteście
w systemie unixowym. :-)
Bądźcie czujni... i uczcie się szybko. Bo właśnie w celach edukacyjnych
powstał ten system.
Acha, system jest "Redi tu internet", do konfiguracji połączenia proszę
użyć "xppp".
Zrobiłem go w dwóch wersjach: zwykłej, oraz obsługującej polskie znaki.
A oto parę słów z mojego wstępu do systemu:
"Monkey Linux, to fantastyczna wersja Linuxa instalująca się na partycji
DOS-owej (także FAT32). Teraz nie potrzebujesz zakładać osobnych
partycji na dysku co jak wiesz było bardzo kłopotliwe a czasem i
niebezpieczne. Instalacja Monkey-a, która jest zmorą początkujących
linuxowców jest dziecinnie prosta. O ile potrafisz rozpakować archiwum
do katalogu, to na pewno będziesz umiał zainstalować ten system.
Monkey jest niewielki, gdyż wersja instalacyjna mieści się na 6-7
dyskietkach. Nie traktuj go jednak jak zabawkę; jest to pełnowartościowy
system, wykorzystujący całą potencjalną siłę systemów linuxowych (w
szczególności Slackware). System ten znakomicie się nadaje do wykonania
pierwszego kroku w świecie Linuxa."
Strona domowa Monkey-a: http://linux.non.profit.pl
Pozdrawiam. Marek.

--