Re: JAKI KUPIĆ WIATRACZEK???

Autor: Tomasz Krzywicki (Tomasz.Krzywicki_at_primark.pl)
Data: Thu 06 Jul 2000 - 16:06:55 MET DST

W dobie podkrecania procesorow i kart graficznych wazne jest aby
predkosc powietrza byla mozliwie duza. W takim przypadku mamy do
czynienia z halasem samego wiatraka i szumem powietrza.
Najprosciej zmniejszyc halas to zmniejszyc szybkosc wiatrakow.
Aby wydajnosc chlodzenia byla zachowana wiatrak powinien byc wiekszy.
Nie spotkalem sie z klasyfikacja wiatraczkow pod wzgledem halasu.

Jesli zrezygnujesz z podkrecania to zmien napiecie zasilajace wiatrak
w zasilaczu, na procesorze i karcie vga z 12 na 5V.
Wiaze sie to z lutowaniem i przeciaganiem kabelkow. Mysle ze ta
droga mozna wyciszyc kompa kilka razy.
(ale co z tego jesli szum dvd roma jest duzo glosniejszy niz wszystkich
wiatrakow).
Drugie rozwiazanie to zastapienie wiatraka na procesorze wolnoobrotowym,
ale za to duzym. Na procesorze nie zmiesci sie, trzeba wiec go
zainstalowac
na tylniej czesci obudowy aby dmuchal w plastikowa rurke. Sama rurke
doprowadzic
do procka. Jej druga czesc doprowadzic do karty graficznej.
Powietrze przechodzace przez rurke moze wydawac poglos.

Trzecie rozwiazanie to rezygnacja z wiatrakow i uzycie water coolerow.
Ale kto uzywa sprzetu w lazience?
Ciekawe czy watercoolerow da sie uzywac do czegokolwiek innego niz
tylko do testow sprzetu.
T.