Re: TEC (Thermo Electro Cooler) i celII533@800 na Abit BE6-II

Autor: Lukasz Jakubowski (lukasz_at_in-tra.com.pl)
Data: Thu 06 Jul 2000 - 14:56:00 MET DST

> Mam celII533_at_800 na ABIT BE6-II. Bez zwisow chodzi przy 1.7V.
> Do obnizenia temperatury uzywam Rain'a 1.0 oraz zwyklego radiatora
> tyle z dwoma wiatrakami obok siebie (kazdy wystaje 1/2 za radiator).
> Wydaje sie wiec w sam raz. Moze ktos mial do czynienia z modulami TEC?

Bylem w podobnej sytuacji, chociaz i tak nigdy nie dobilem do 80 st. 86
st. to faktycznie troche przyduzo, bo max. temp. normalnej pracy wg
Intela to 85 st. Kupilem wiatraczek GoldenOrb (albo jakas jego podrobe)
i mam 20-kilka stopni mniej na procu kosztem paru stopni wiecej w
obudowie (teraz jakies 30-33 st.) Koszt 80-90 zl.
Z Peltierami ostroznie, bo raz ze pobieraja moc i bardzo grzeja w srodku
obudowy- np. pamieci, a dwa ze w przypadku gdy ich wydajnosc bedzie za
mala, beda ci grzaly proc zamiast chlodzic. Niedawno czytalem post, ze
gosc mial peltiera i problemy ze stabilnoscia, a po jego wywaleniu na
zwyklym wiatraku wszystko bylo OK.

Lukasz