Pytanie: monitor 19" (szczegółowe)

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Thu 06 Jul 2000 - 00:12:40 MET DST

 Witam !

 Coraz bardziej przymierzam się do monitora 19".
 W okolicy leżą:
* płaskie:
- Philips 109P ok. 3200zł
- Samsung 900NF ok. 3100zł

* niekoniecznie płaskie
- CTX VL 950SL ok. 1900zł

* niekoniecznie płaskie i nie leżą (a bez obejrzenia
 oczywiście nie kupię - tak że nawet nie oglądam
 cen u Yanosica, żeby się nie denerwować... przyta-
 czam z innego powodu, patrz niżej)
- np. LG Studioworks 995e ok 1850zł

 Ww. "płaskie" oglądałem - wyglądają nie najgorzej -:)
tylko sporo droższe :(, ale wiem że Philips 109S też
istnieje itp. Powiedzmy że wstępnie się ograniczamy;
na grupie widziałem zachęty do ELSy ECOMO 5x0, "odpo-
wiednika SONY" - ale SONY też nie widziałem ;] i do
Hitachi CM769; czy to są "płaskie" monitory ? (nie bić,
jeszcze nie oglądałem na WWW)
 Czytałem coś tu również o ????yamie, podobno rewelacja
ale na oczy nikt nie widział - więc również daruję sobie.

 Teraz czego oczekuję:
- miłoby było, jakby był płaski -:) (no tak, w końcu
 *ja* muszę się zdecydować); czy taki CTX jest "dość
 płaski" pójdę obejrzeć, czyli ten punkt rozpatruję sam.
- możliwości regulacji wszystkiego, co się da; proszę
 mi ni inputować ;) że jakikolwiek monitor się nie
 rozstroi w miarę upływu lat; z tego co widziałem
 oba "płaskie" nie mają regulacji "beczki/poduszki
 pionowej" - podobno czasem się pojawia (a w jakimś
 droższym 21" regulację już widziałem...) Spodziewam
 się że tańsze modele nie mają np. regulacji jasności
 w poszczególnych obszarach ekranu itp. Czy jest jakiś
 monitor 19" który *nie ma* oddzielnej regulacji
 beczki "ogólnej" i "szczegółowej" (na skraju) ?
- zapamiętywania ustawień; wg. "papierów" (z WWW) wspomniany
 LG ma pamięć "25 user modes"; wg. moich prób w sklepie
 (oglądanie obejmowało NokiaMonitorTest -:)!) "płaskie"
 Philips i Samsung *nie mają* !
  Co *ja* rozumiem pod tym pojęciem: mam 15" KFC (swojego
 czasu kosztował nieźle...) i mogę zapamiętać 3 zestawy
 ustawień (wszystkiego: częstotliwości, jasności...)
 i wybierać przełącznikiem; dzięki temu mam pre-set -:)
 (mój) np. do pracy 16..18 (słońce w okno, czyli jaśniej)
 oraz 2 ustawienia geometrii (osobno dla driverów STB
 i RIVy - ta sama karta, ale 2 różne systemy !).
  Czy ja coś przeoczyłem, czy rzeczywiście w Philipsie
 i Samsungu się *nie da* a w LG się *da* ? (o LG tylko
 czytałem !) Zestawy kolorów pomińmy - mnie chodzi
 o *różną* geometrię (rozmiar, przesunięcie) dla *tych
 samych* parametrów (rozdzielczości i częstotliwości) !
- pasmo itp. - oczywiście też sobie zdaję sprawę, że
 Philips 109P ma 240MHz a CTX 150 i jest to "w cenie";
 pytanie: czy dla 800*600x160Hz (!) widać rozmycie przy
 150Mhz pasma ? (na obydwu "płaskich" obraz był "jak
 dla mnie" - ostry); powód:
- min. 160Hz (absolutny min. 150Hz) 800*600; skoro już
 wyrzucać pieniądze, to niech zostanie możliwość podłączenia
 "kiedyś" np. okularów VR z sensownym odświerzaniem... Nie
 zaszkodzi oczywiscie (przy 19") mieć 160Hz dla 1024*768 !
- paski od drutów na trinitronie nie są mi do szczęścia
 potrzebne, ale kilka lat temu pracowałem dorywczo na 21"
 "z paskiem" i choroby nerwowej od trinitrona się AFAIK
 nie nabawiłem -:) (choć *nieco*, *niekiedy* przeszkadza).

 Jeszcze coś pominąłem ? Chyba nie; "zastosowania ogólne"
oczywiście - czyli "wszystkiego po trochu", a nie "spe-
cjalizacja" w grafice bądź grach -:)

 No i proszę nie bić, że z pytania się mailbomba zrobiła :]
ale na pytanie "co kupić 19''" (bez opisu) odpowiedzi
bym pewnikiem (poza: "a do czego ?") nie dostał !

 No to: na co jeszcze zwrócić uwagę, coby się nie naciąć ??
 Czy interpretacja wymienionych przeze mnie rzeczy jest poprawna ?
 Jak przedstawiają się zaprezentowane ceny ?

 Z pozdrowieniami
- Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.