Re: Jak podłączyć dwa monitory?

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Thu 06 Jul 2000 - 00:02:20 MET DST

On Wed, 5 Jul 2000, Boryna wrote:

>+ Mam dwie karty graficzne oraz dwa monitory. Jak zmusić system do działania?

 A co to za system ?
 Linux - nie wiem, reszta UN*Xów - też nie wiem.
 Win95 - nie da się (poza spec. kartami)
 Win98 - powinno się dać (patrz niżej).

>+ Jest jakiś specjalny program do tego?

 Jeśli Win98, to decyduje czy autor drivera przeczytał
specyfikację -:>
 Osobiście mam np. kartę STB 128ZX, na kości Riva 128 ZX.
 Driver STB (z bajerami do regulacji itp.) *nie obsługuje*
pracy "multimonitor".
 *Ale* "reference driver" producenta kości - Riva - jak
najbardziej obsługuje; kosztem rezygnacji z eleganckiej
regulacji geometrii obrazu mam 2-monitorowy tryb.
BTW: ww. uwaga związana jest z pytaniem które zaraz
wyśle (o monitor 19" i problem zapamiętywania ustawień).
 I dla porządku: w komputerze z 2 monitorami oprócz
wspomnianej STB jest jeszcze S3 GX za 60 zł, która też
ma porządne multimode drivery -:) :O
 Nie sugeruj się ceną karty/kości: po prostu musisz
*dokładnie* sprawdzić czy obie karty (tj. drivery) obsługują
multimonitor; jeśli tak - to w Win98 po prostu wybierasz
ustawienia ekranu - i OS sam pyta, czy włączyć drugi
monitor :)

>+ Z góry dziękuję za informacje.
>+
>+ Pozdrawiam