Re: Problem z przegraniem CD-audio z powodu zabezpieczen.

Autor: Paweł Świrek (swierk_at_SPAM-IS-LAME.nzs.agh.edu.pl)
Data: Wed 05 Jul 2000 - 21:19:31 MET DST

The EaGle <theeagle_at_free.net.pl> wrote:
> Witam!
> Mam taki maly problemik. Kupilem orginalna plytke CD Bal wszystkich swietych
> "Budki Suflera" (tylko 34zeta) i chcialbym sobie przegrac ta plytke bo nie
> bede zabieral orginalu do samochodu albo na imprezke i jest problem. Wiem ze
> ma ona jakies zabezpieczenia antypirackie, ale to nie jest wystarczajacy
> argument zebym jej nie przegrywal. :-)
> Plyte ponoc nie mozna uruchomic na PC- gowno prawda wlasnie jak pisze ten
> post leci muzyka z CD-R Plextor 8/4/32 IDE i mysle ze na innych tez nie ma
> [...]

Problem ten poruszałem na grupach pl.rec.muzyka.rock i pl.rec.audio .
Ja już znalazłem rozwiązanie. Zabezpieczenie antypirackie wygląda tak:
Format płyty wygląda na CD-Extra (wielosesyjna, pierwsza sesja audio, a druga
dane), źle ustawiony w TOC koniec ostatniego utworu (przesunięty o dwie
minuty) i na dodatek to, co na ostatnim tracku jest po pozycji 4'13" oraz
druga sesja (Mode2) to niewytłoczony obszar dysku. Odtwarzacz audio to normalnie
czyta (ignoruje pozostałe sesje), zaś CD-ROM usiłuje przeczytać sesję iso/mode2,
która fizycznie nie istnieje, no i się wiesza. Program do odtwarzania audio potrafi
to odtworzyć.
A sposób kopiowania wygląda tak:
Ściągnąć program Exact Audio Copy (na pl.rec.audio można znaleźć namiar na to), a
następnie wybrać opcję detect pre-gaps, potem copy range, przy czym koniec zakresu
ustawić w okolicy 4'14" ostatniego tracka. Po zgraniu całego zakresu wykonać
create cuesheet (opcja single wav file), po czym cuesheet + range.wav zapodać do
programu CDRwin i tym wypalić płytkę. A wcześniej w cuesheet należy wyciąć CD-Text
info z każdego tracka (nie każda nagrywarka to obsługuje).

Pozdrawiam

--
Paweł Świrek, KING_CRIM on IRC, sysadmin nzs.agh.edu.pl & nzs.org.pl
mailto:swierk_at_nzs.agh.edu.pl  http://nzs.agh.edu.pl/~swierk/