Re: Zywotnosc plyty CD-RW

Autor: Dawid \ (progrocker_at_priv4.onet.pl)
Data: Mon 03 Jul 2000 - 09:27:30 MET DST

"hattab" <hattab_at_poczta.onet.pl> wrote

> To tylko sucha statystyka. Slyszales zeby ktos nagral ten sam RW 800
razy ?
> Ja nawet o 200 nie slyszalem :))
> Duzo zalezy od tego, jak sie z plytka obchodzisz. Jesli zadnych rys
na niej
> nie ma, to moze kilkadziesiat razy wytrzyma :)).

jak narazie płytka LG (x2) wytrzymała ok. 30 cykli... masz rację
twierdząc, że najbardziej krytycznym punktem jest utrzymanie płytki w
stanie idealnym - jest to bardzo trudne, zwłaszcza, gdy płyta taka
jest taką nieco większą dyskietką - jest przenoszona, wkładana do
wielu napędów, gdzie nieuniknione jest rysowanie powierzchni,
przynajmniej na zewnętrznych krawędziach... Myślę, że płyta wytrzyma
ok. roku... potem trzeba będzie nagrać coś na niej raz a dobrze i tak
ją już zostawić...

Grendel