Re: dzielenie dysku na partycje...

Autor: tomek_jasinski_at_pcs.com.pl
Data: Wed 28 Jun 2000 - 17:40:56 MET DST

On Wed, 28 Jun 2000 13:56:28 GMT, <tommaz_at_polbox.com> wrote:

>witam...
>
>ja z zapytaniem... po co wlasciwie dzielic dysk na partycje?
>wiadomo, ze czasem jest to potrzebne, ale sytuacje takie wylaczamy z obszaru
>dociekan. chodzi mi o taka sytuacje:
>jest sobie czlowieczek, ktory na dysku 20 giga instaluje windowsy, kilka
>gierek, jakies programy... duperele i takie tam... nie ma kilku systemow
>operacyjnych... po prostu- komputer do zabawy (gry) i pracy (napisac cos w
>wordzie, zrobic tabelke w exelu).
>i po co ma ten czlowieczek robic partycje `na system`, `na gry` itd?
> [...]
propozycja:
pierwsza partycja FAT16 1GB(cluster 16K), reszta wg. uznania (z reguly
po rowno)
zaleta moze byc to, ze uszkodzenie systemu plikow na jednej z partycji
z reguly nie powoduje uszkodzen na innych partycjach (lepsza ochrona
danych), mozliwosc doinstalowania dowolnego SO, mozliwosc stosowania
dowolnych boot-managerow itp.
wady:
zmiana przypisan literowych oznaczen dyskow po podlaczeniu dodatkowego
dysku, powolne kopiowanie danych miedzy partycjami itp.

tomek.