Re: p³yta g³owna a kontroler SCSI

Autor: BBG (b_b_g_y_at_yahoo.com)
Data: Wed 28 Jun 2000 - 11:14:08 MET DST

On Mon, 26 Jun 2000 15:07:48 GMT, "Topik" <topik_at_silesianet.pl> wrote:

>mam nagrywarke + kontroler SCSI Tekram 315U. Komputer
>jest na starej p³ycie z chipsetem 440LX. Otó¿ od czasu do czasu,
>przy nagrywaniu niektorych plików komputer totalnie idzie w krzaki.
>Próbowa³em ró¿ne cuda, odpala³em na czystej konfiguracji, tzn.
>bez ¿adnych kart rozszerzaj±cych, próbowa³em ró¿ne sloty ale zawsze
>to samo. W koñcu wsadzi³em kontroler + nagrywarke do zupe³nie starego
>komputera z p³yt± na 82430TX i tam posz³o! Czy wiecie mo¿e w czym
>problem? Czy mam jakie¶ inne wyj¶cie oprócz kupna nowej p³yty?

Wedlug informacji, ktore posiadam, to czasami moga zdarzac sie rozne
przypadki niezgodnosci. W moim przypadku bylo tak, ze DC395U nie
pozwalal poprawnie zbootowac komputera z SOYO 5BT5 (chipset TX).
Wieszal sie podczas skanowania magistrali SCSI. W serwisie bez zadnego
problemu uruchomili go na jakiejs plycie VX-owej. Nie bylem bynajmniej
z tego faktu zadowolony. Poniewaz i tak planowalem kupic nowa plyte
(ale nie za bardzo, teraz jednak MUSIALEM), wiec wkrotce sprawdzilem
go na FICu503A - kontroler zadzialal poprawnie.
Pozniej mialem okazje widziec nastepujacy obrazek: pewien gosc
przyniosl do zwrotu jakis kontroler SCSI mowiac, ze ma problemy
(bodajze wlasnie z bootowaniem). Jesli dobrze pamietam, to bynajmniej
nie byl to Tekram - chyba Adaptec lub Symbios. Sprzedawca pokiwal
tylko glowa i przyjal z powrotem. Przy mnie zwrocil mi pieniadze. A
rzecz przytrafila sie tej wiosny na gieldzie na Grzybowskiej.

Czyli: nie zawsze jest rozowo.

BBG