Re: Obrobka dzwieku w CoolEdit 2000

Autor: VLX (vlx_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 27 Jun 2000 - 12:19:57 MET DST

> 1. Jak usunac z nagrania dzwiek o okreslonej czestotliwosci,
> ktory jest generowany na wyjsciu np. wzmacniacza gramofonowego
> i oczywiscie jak okreslic wczesniej jego czestotliwosc ?
> Moze krocej : jak usunac z nagrania ciagly szum (pisk)?

Zaznacz taki kawalek sampla, gdzie masz tylko pisk. Im wiecej - tym lepiej,
ale bez przesady - kilka sekund wystarczy. Odpal funkcje "noise reduction" i
nacisnij "get noise from selection" czy cos takiego (nie mam teraz CE przed
oczami). Po ukazaniu sie wykresu ustawiasz dokladnosc z jaka chcesz pozbyc
sie niechciacego pasma (pamietaj zeby bylo zaznaczone "remove noise" i
kliknij na OK. To wszystko. Dokladny opis kazdej funkcji w tym okienku masz
w helpie programu. Czestotliwosc pisku mozna namierzyc dzieki jednej z
funkcji w menu "Analyse" (jest tam "statistic" i ta druga, ale w tym juz Ci
nie pomoge, bo sam jestem zakrecony:) Jakis czas temu opisywali to w CHIP.

--
VLX /Dial/Utopia
vlx_at_poczta.onet.pl