Re: bios atrenda jeszcze raz .

Autor: Henry McRobert (Heniek_at_radio.lublin.pl)
Data: Mon 26 Jun 2000 - 11:20:02 MET DST

"j.s" napisał(a):

> Ok
> bios scišgnšłem
> narzędzie też
> ale dobrze by było sie zabezpieczyć
> ścišgajšc najpierw ten który jest do pliku...
> czy ktoś ma w tej mierze jakieś doświadczenia ?

Zgraj sobie dyskietke startowa z programem i nowa wersja BIOSu,
Uruchom program, pewno zapyta, czy chcesz zachowac aktualny bios,
podajesz ze tak, nazywasz jakos plik (np. old_bios).
Aktualizujesz bios, a w razie jakiegos bledu wszystko moze sie wylozyc.
Trzeba miec karte graficzna ISA na taka okolicznosc. Na AGP czy PCI
moze nic nie byc widoczne.
Po uruchomieniu kompa pojawi sie komunikat o bledzie w biosie,
poprosi ewentualnie o wlasciwy plik z biosem - nalezy podac ten,
ktory zostal zgrany jako backup. Jak sie powiedzie to dobrze.
Wtedy trzeba szukac wlasciwego pliku biosu.
Mialem kiedys taka sytuacje, ze pomylilem sie o jedna literke w nazwie
biosu i taka wgralem. Bios sie wylozyl, ale mialem zgrany oryginalny
bios
i to mnie uratowalo a raczej plyte glowna.

--
Henry McRobert
Heniek_at_radio.lublin.pl