Re: Pomocy - jak odzyskać nagrywarkę

Autor: Roman Jedrzejewski (junak95_at_kki.net.pl)
Data: Sat 24 Jun 2000 - 22:41:55 MET DST

Użytkownik AdamF <adamfun_at_poczta.wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:jMN45.46370$DC.1049263_at_news.tpnet.pl...
> Mam nagr. LG-8041, po zmianie biosu na wer. 1.05 - LG-8042. Niedawno
pojawił
> się bios wer. 1.09 do LG-8043. Szczerze mówiąc nie słyszałem o takim
modelu,
> ale sądząc, że to ta sama linia konstrukcyjna wgrałem go do nagrywarki. I
> wgrał się OK. Ale po resecie kompa - mogiła! BIOS nie rozpoznaje sprzętu,
> winda wiesza się po dojściu do " strony kodowej", oprócz tego w momencie
> włączania kompa wysuwa się tacka a przyciski na froncie nie reagują. Nie
mam
> [...]

Ta nagrywarka to nagrywarka 4/4/32.
Ja nan 4/4/24 i ona nazywa sie CED-8042B.
Chcialem ostatnio zaktualizowac bios w nej ale napisalem email do LG i
odeslali mi ze w wersji bios'a 1.05 jest tylko rozwiazany problem
niezpoznawania jej pod win98se (co u mnie nie wystepuje) i cos tam jescze
poprawili w w obsludze Easy CD Creator a jezeli uzywam polskiej wersji
systemu to nie polecaj bo bios napisany jest dla wersji angielskiej i moze
sie nie zgadzac jakas suma kontrolna.
A oto ich odpowiedz po pytanie czy warto:
If your drive is working fine in the OS you have, then I would NOT use the
firmware update. The update was for problems that the Easy CD
Creator/Win98SE was not detecting the drive as a writer. This does not fit
your situation.

A oto wczesniej odpowiedz:
Hello,
This is an update to my previous email.
Firmware 1.05 that is available in the US and Canada offered
better 4x write/rewrite capability (more consistent with different
types of computers and configurations). It also worked better
for Windows98v2, and worked better with the updates that Adaptec
had in their Win98v2 version of the authoring software.

However, if you purchased your drive in Poland, your CED-8042B
may not be exactly the same firmware and rom that we have here
in the US. There is a checksum done in firmware dependent on
country or region. Please check with LG Poland (I am guessing you
are in Poland), or your local regional LG office about firmware
versions and updates. Incorrect firmware flashing may disrupt
normal operation and create problems for you.

WIEC DALEM SOBIE SPOKOJ I NIE ROBIE UPDATE.

Naprawic by bylo mozna jezeli bys znalazl goscia ktory na taka nagrywarke.
Po wlaczeniu kompa sciaganal od niego rom (nie wiem jakim programem) i
wczasie gdy komp pracuje odlaczyl jego CDRW i podlaczyl taki sam swoj i
wgral do niego ten rom od kolegi.
Ale ja nic nie gwarantuje.
Moj kontakt: junak95_at_kki.net.pl
ju