AOpen AX6BC+kontroler SCSI=PROBLEM

Autor: pkowa_at_my-deja.com
Data: Fri 23 Jun 2000 - 13:30:35 MET DST

Witam!

Ostatnio nabylem droga kupna nagrywarke Plextor z
kontrolerem Symbios Logic 8100S PCI (tak jest
rozpoznawany w Windzie). Problem jest taki, ze
moja plyta glowna nie chce z nim wspolpracowac.
Nie chce takze wspolpracowac z innym kontrolerem
(BusLogic). Od poniedzialku probowalem juz
wszystkiego. W tej chwili komputer stoi
rozgrzebany. W srodku jest tylko grafika, ram,
twardysk z Windows 98SE no i kontroler.
Obydwa rzeczone kontrolery sa dobre, bo dzialaja
w innych komputerach (nawet w zabytku pt. Pentium
60 z 16MB ramu na SIMMach...). Niestety u mnie to
objawia sie tak:

SYMBIOS LOGIC:
Po wlozeniu karty do komputera i uruchomieniu
Windy kontroler jest znajdowany, instalacja
sterownikow (prosze wlozyc dysk windows itd.)
trwa okolo dwoch minut, a przeciez to tylko
skopiowanie kilku plikow. Na Pentium 60 (z
Windows 95!) instalacja sterownikow trwa kilka
sekund. Po ponownym uruchomieniu Windows laduje
sie piec minut. Jezeli w czasie ladowania do
kontrolera podłaczona jest nagrywarka to sobie
tyka tak, jak przy wlaczeniu komputera (self-
test, te sprawy). Oczywiscie w Windowsie nie widac
tego napedu. Na Pentium 60 Windows laduje sie tak
szybko jak zwykle i naped widac, mozna z niego
czytac.

BUSLOGIC:
W komputerze z Pentium 60 po wlozeniu kontrolera
do slotu PCI i uruchomieniu pokazuje sie tabelka
z napisami "BusLogic (...) Press Ctrl-B to enter
BIOS". Wciskam Ctrl-B i dostaje sie do BIOSu
(genialne w swej prostocie ;-)). Tam sobie moge
grzebac do woli, ogladac podlaczone devices itd.
A na moim komputerze? Po wlozeniu do slotu i
wlaczeniu pokazuje sie tylko tabelka z
napisami "BusLogic itd." i nawet nie ma
tego "Press Ctrl-B itd.". Oczywiscie wciskanie
Ctrl-B nic nie daje, komputer wisi, daje
sie zresetowac z klawiatury.

Od poniedzialku uruchamialem juz swoj komputer z
500 razy z roznymi ustawieniami. Nic z tego...
Jutro bede mial jeszcze jeden kontroler, tym
razem Adapteca 2940 (jesli dobrze usłyszałem).

Czy pozostaje mi tylko zmienic plyte glowna czy
moze jest jakies prostsze rozwišzanie???
Preferowalbym to prostsze, bo plyta jest
generalnie w porzadku, to jest pierwszy problem
sprzetowy. Dodam, ze czlowiek od ktorego kupilem
ten sprzet ma taka sama plyte glowna i u niego
jest okej.

Bede wdzieczny za kazda pomoc z kopia na
piotrek_at_post.pl, bo jak juz mowilem mam
rozgrzebany komputer i nie bardzo mam jak czytac
newsy a maila zawsze sobie gdzies sprawdze.

Pozdrowienia,
Piotrek.
piotrek_at_post.pl

Sent via Deja.com http://www.deja.com/