Problem: co to jest za format i czym to przeczytać?

Autor: Daniel A. Iwanowski (danielei_at_polbox.com)
Data: Thu 22 Jun 2000 - 17:29:52 MET DST

Witam serdecznie!

Zwracam się z uprzejmą prośbą o wyjasnienie pewnej nurtującej
mnie kwestii. Być może pytanie jest lamerskie - jeśli tak, to z góry
przepraszam, ale bardzo zależy mi na odpowiedzi.

Ale do rzeczy: otrzymałem od znajomego płytkę, na której nagrał
on dla mnie pewien nakręcony przez siebie filmik. W swej naiwności
spodziewałem się po prostu pliku w formacie *.avi, *.mpg, *.rm, itp.
To, co jednak otrzymałem, wygląda na tyle dziwnie, że nie potrafię
tego obejrzeć. Znajomy niestety wyjechał na urlop, więc cała
nadzieja w was...

Na płytce są dwie ścieżki, pierwsza zajmuje około 10 MB, druga
około 400 MB. Na płytce oglądanej pod jakimś filemanagerem
widać po prostu dwa pliki o rozmiarze 44 bajty każdy: "Track01.cda",
oraz "Track02.cda", co sugerowałoby, że jest to płyta Audio CD
z dwoma scieżkami. Że tak nie jest - sprawdziłem, żadna z ogdrywarek
do płytek audio nie chce "zaskoczyć". Podejrzewam, że filmiki zapisane
są w jakiś sposób jako ścieżki (analogicznie jak na płytach audio
zapisywane są poszczególne ścieżki), ale to tylko takie moje podejrzenie...

I teraz pytanie: czy ktoś może wie, co to jest za format i czym
to można odtworzyć? A jeśli nie odtworzyć, to chociaż skonwertować
do jakiegoś normalniejszego formatu? Zrobiłem "eksperyment"
i zgrałem jedną ze ścieżek do pliku (mam taką opcję w programiku
obsługującym nagrywarkę), ale to, co zostało zapisane na dysku na
pewno nie jest żadnym znanym mi formatem video... Podejrzewam,
że procedura zgrywająca ścieżkę zakłada a priori, że jest to ścieżka
audio...

Tyle wiem. Przepraszam za rozwlekłość, ale chciałem wyczerpująco
opisać całą sytuację...

Może ktoś zna jakieś adresy ftp czy www gdzie dostępne byłoby
oprogramowanie do odczytu/konwersji tego czegoś? Gdyby
ktoś dysponował tego typu oprogramowaniem (najlepiej dla Win),
a całość nie byłaby zbyt duża (powiedzmy 5 MB +/- 1), to nie
pogniewałbym się wcale, gdyby zechciał mi to przesłać na adres
d.iwanowski_at_teta.com.pl ;-)

Z góry dziękuje i pozdrawiam,

Daniel Iwanowski