Re: tusz czy napełniacz?

Autor: AlexPP (alexpp_at_go2.pl)
Data: Tue 20 Jun 2000 - 19:50:31 MET DST

Dnia Mon, 19 Jun 2000 06:23:54 GMT, rsokol_at_iname.com (Radoslaw Sokol)
napisał(a):

>W przeciwieństwie do Epsona, gdzie marny tusz może zaprowadzić drukarkę
>na śmietnik,
Bez przesady - jedyne co się moze popsuc w Epsonie (przynajmniej
stylus 200) to glowica, ktora kosztuje 99 zl. Tak wiec majac
napelnienia po 5 zl (buteleczka czarnego pelikana), a nie po 30 zl jak
w przypadku specjalnych tuszy do napelnien, po czterech napelnieniach
oszczedzam na nowa glowice.

Swego czasu robilem tak w lexmarku 1020 - glowica wytrzymala 10
napelnien. po tym czasie zaczela o wiele szybciej zasychac i gorzej
drukowac. Jednak w lexmarku glowica jest zintegrowana ze zbiorniczkiem
- jest wiec z definicji jednorazowa. W przypadku epsona glowica jest
niezalezna od zbiorniczka, tak wiec powinna byc o wiele wyzszej
jakosci - w koncu producent przewiduje ja na systematyczna wymiane
zbiorniczkow - przypuszczam wiec, ze powinna wytrzymac jakies 40
wymian zbiorniczka/napelnien. (liczac ze wczesniejszymi
oszczednosciami 25 zl x napelnienie daje to jakies 500 zl
oszczednosci, zakladajac, ze glowica przetrzyma jedynie 20 napelnien;
moge wiec sobie za to kupic 5 nowych glowic).

Co do jakosci wydrukow, to z reka na sercu moge powiedziec, ze w
przypadku drukowania na standardowym papierze (bez zadnego powlekania)
jakosc tuszu pelikana jest nie do odróżnienia od jakosci tuszu
oryginalnego.

> w HP można lać praktycznie byle co -- jeżeli się nie wyleje
>z głowicy do środka drukarki, to w razie zniszczenia głowicy (zapchania
>marnym tuszem) wyrzucamy sam zbiornik, kupujemy nowy i mamy ganz nową
>głowicę za niewielkie pieniądze.

No nie wiem czy za takie niewielkie? Ile kosztuje zbiorniczek z
głowicą do HP? Bo o ile pamietam do w przypadku lexmarka bylo to
jakies 150-170 zl...

--
    .AlexPP    mailto:alexpp_at_go2.pl       ICQ# 63156896
                To miejsce czeka na Twoja reklame