Re: VIA - dla tych co chwalą.

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Tue 20 Jun 2000 - 12:25:50 MET DST

Hi,

dzierzecki_at_poczta.onet.pl (Wiktor Dzierzecki - YanosiC) wrote in
<cOy35.32304$DC.713198_at_news.tpnet.pl>:

>1. czy gdzieś w sieci znajdę jakiś poradnik jak zainstalować i
>skonfigurować poprawnie płytę na VIA?

Polecam moją stronę. Jest tam poradnik konfigurowania BIOSa, a to jest
w płytach VIA bardzo istotne. Poradnik jest do MVP3, ale wiele opcji jest
takich samych i w 133/133A.

>2. czy ktoś mógłby podpowiedzieć uprzejmie czy jest jakiś tips,
>sztuczka, która może być kluczowa dla poprawnego zainstalowania chipsetu
>VIA.

Sprawdzić wszystkie elementy zamontowane w płycie i instalować z mini-
malnym zestawem kart. Często jest tak, że np. pamięć działa idealnie w
jednej płycie, a w drugiej się wywala.

>3. czy to normalne że po świeżym zainstalowaniu win98 na płycie VIA -
>nie widać CDROMu, w związku z czym następująca po tym instalacja
>sterowników musi przebiegać na trybie zgodności z dosem, na mscdexie?

Raczej nie normalne. Tzn. Win98 zawsze ma w zwyczaju, że przy pierwszym
uruchomieniu po instalacji nie widzi CD-ROMów, ale robi tak nawet na
i430HX, więc to jest wada systemu. Przy drugim uruchomieniu jest już
OK -- sprawdzałem na i430HX i VIA MVP3.

>4. dlaczego podczas instalacji "VIA bus master IDE driver" z katalogu
>na płycie F:\VIA Chipset Products\Apollo Pro 133\IDE instalator żąda
>pliku "viadsk.cat" skoro nie ma go fizycznie ani na tejże płycie ze
>sterownikami ani gdziekolwiek na twardym dysku?

Nie wiem. Ja zawsze instaluję sterowniki ze spakowanego ServicePacka
ściąganego z sieci i jeszcze nie miałem takich numerów.

>5. po istalacji urządzenia "VIA bus master IDE driver" (oczywiście z
>pominięciem pliku "viadsk.cat") wykazuje ono konflikt przerwania 15
>zarówno z holderem jak i z velocity100. Grafika przy tym w trybie 2D
>zachowuje się i w wygląda normalnie w menedzeże urządzeń. Oczywiście IRQ
>15 "nie wolno zmieniać" ani przy zakonflikconym kontrolerza ani przy
>velocuty100. Skąd taki stan rzeczy i jak go zmienić?!

Spróbuj w BIOSie. IRQ 15 na pewno nie może zostać przydzielone grafice.
Zaznacz IRQ15 jako ISA/Legacy i powinno być OK.

>6. Cytat z readme do sterowników VIA Apollo Pro 133:
>[...]
>(Ultra)DMA" item to finish the installation." - po ponownym uruchomieniu
>instalatora NIE MA TAM NIGDZIE ŻADNEJ PODOBNEJ OPCJI DO WŁĄCZENIA.....
>kontynuacja instalacji wg punktu 2 niby jest poprawna ale nie wnosi
>zadnych zmian do zakonflikconego kontrolera VIA.....

Lać to. Domyślnie UDMA jest IIRC włączana. Ewentualnie można ręcznie
zmienić w rejestrze. BTW w nowych wersjach jest osobny programik DMATOOL
do włączania UDMA.

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |