Re: Sieci LAN

Autor: Andrzej J. Turowicz (at_at_buchalter.com.pl)
Data: Tue 20 Jun 2000 - 09:37:38 MET DST

Najtaniej ale dobrze to
 - karty sieciowe LongShine 10/100 po około 40-70zł zależy gdzie kupisz
 - switch stackowalny 10/100 full duplex AliedTelesyne 8 port 550zł lub 16
portów 1500zł
 - do serwera i do wybranych stacji IntellEtherexpressProPlusManagement 100
fullduplex 200zł
 - kabel skretka 5 kategoria

Podaje ceny wrocławskie, w różnych miastach mogą sie troche różnić.
Koncentrykiem nie zawracaj sobie głowy, wszyscy chwala ale problemy są po
2-3 latach od montazy, puszczaja connectory i zaczyna się bieda.
Przy dzisiejszych cenach switch-y nie warto kupować HUB, np tańszego 5 port
Longshine o 200zł.
Jeżeli jesteś z Wroclawia to moge Ci pokazać kilka takich instalacji z
wyraźnie zadowolonymi klientami.
Możesz ich obejrzeć na stronie www.buchalter.com.pl w sekcji ankieta

W razie problemów z odległosciami postawisz w połowie switcha i kwita
Przy poważnych odległościach kupujesz 2 konwertery skretka światłowód za
okolo 300zł i kabel swiatłowodowy 3 zł/metr
Pakujesz konwerter do jednego gniazda switch w to światłowód a na koncu
zapinasz drugi konwerter i co tam chcesz, kompa lub switcha

 Powodzenia