Re: Dobór procka do starej

Autor: Karol Michalak (orient_at_ichf.edu.pl)
Data: Fri 16 Jun 2000 - 10:27:16 MET DST

Radoslaw Sokol wrote:

> Wszystko jedno. Jak już puszczasz procesor na 3.3 V zamiast 2.8 V,
> to nieważne, jaką ma częstotliwość nominalną :) Jednak w takim
> przypadku chłodzenie musi być naprawdę niezłe -- a w zasadzie nie
> liczyłbym na pracę komputera z założoną obudową.

Ja mam takie pytanie. Otóż poniewiera się u mnie stara płyta Asusa (FX)
i mam procka iP 233. Sprawa polega na tym, że o ile na płycie jest
zworka na zasilanie dwunapięciowe procesora to nie ma możliwości
ustawienia 2.8V. Tzn nie do końca. Otóż na płycie są opisane miejsca ze
zmianą napięcia ale piny nie są z nich wyprowadzone (widać jedynie
kawałek metalu, w następnej wersji płyty te piny są zamontowane i na oko
ta płyta niczym się nie różni od mojej). I tu jest pies pogrzebany. Czy
po połączeniu tych miejsc należy się spodziewać, że napięcie core
faktycznie będzie 2.8 V no i ewentualnie jak to sprawdzić czy faktycznie
tak jest? Czy ktoś ma jakieś doświadczenie w wykorzystywaniu takich
"nieudokumentowanych" funkcji płyty?

Pozdrawiam

Karol