Re: Anonimowość

Autor: Lukasz Goralczyk (liku_at_student.uci.agh.edu.pl)
Data: Fri 16 Jun 2000 - 09:49:33 MET DST

JW <jw2001_at_poczta.fm> wrote:
> Chodzi mi o anonimowość w internecie,czy wogóle istnieje .

To dosc rozlegly temat. Ogolnie zawsze mozesz byc anonimowy w internecie,
wystarczy, ze polaczysz sie np. z kawiarenki, albo z budki telefonicznej.
Jezeli laczysz sie przez jakiegos providera, teoretycznie, zawsze istnieje
mozliowsc wykrycia cie; w praktyce jest to troche trudne.

> Gdzieś słyszałem o programach ją zapewniających,o co w tym chodzi?

Nie wiem.

> Czy otrzymując(wysyłając) maila mogę stwierdzić od kogo(do kogo)on
> dojdzie(nr tel.,miejscowość..)?

Heh, dziwne pytanie :). Przeciez skrzynka email-owa nie jest rzeczywista
rzecza i wlasciwie nie mozna powiedziec gdzie sie znajduje (chyba ze liczyc
serwer). Mysle, ze tobie chodzi o to, ze jezeli ktos sie laczy przez modem,
to czy mozna wiedziec skad on jest? Jezeli chodzi o TPSA wszystkie
polaczenia sa logowane, wiec istnieje mozliwosc kto, skad, o ktorej
godzinie; tylko ze te informacje sa tajne (noo, jest jeszcze
abuse_at_tpsa.costam.costam). Jezeli masz nr. telefonu to adres, wlasciciej to
zaden problem (prawie). Domyslam sie, ze podobnie jest z innymi providerami
modemowymi (i tymi innymi tez).

--
Lukasz Goralczyk
http://student.uci.agh.edu.pl/~liku