Re: PIII600+p³yta +HD IBM

Autor: ZZn (zimnyzenon_at_hotmail.com)
Data: Thu 15 Jun 2000 - 22:28:55 MET DST

Jednostka budinst_at_odn.zgora.pl (Andrzej W) nastuka³a w
<8i8i2i$116$1_at_sunsite.icm.edu.pl>:

>cze,
>szukam optymalnej konfiguracji dla compa do obróbki video -non profi
>kupi³em kartê All-in-Wonder 128 32 MB(ok, ale co¶ nie tak ze
>sterownikami)

Co¶ nie tak jest w konfiguracji, a konkretnie w p³ycie g³ównej...

>i planujê DV MAX chcia³bym dysk IDE IBM 7200 obr 30do 40 GB (i tu ma³o
>wiedzy bo dysków mnoga i czym¶ siê tam ró¿ni±)- SCSI za drogi

Generalnie z tym nie ma problemu - masz wybór miêdzy UATA66, a UATA100 (IBM
35GB). Oznaczenia nie maj± wiêkszego znaczenia, generalnie wszystkie s± w
miarê dobre.

>procesor Intel PIII 600 - ale i tu s± ró¿na oznaczenia

Je¿eli Asus P3B-F to najrozs±dniejszym wyborem jest P3-600E (takiego
u¿ywam), ma on FSB100MHz, bezproblemowo 'krêci' siê do 744MHz. Aby chodzi³
stabilnie na wiêkszej prêdko¶ci (800MHz) potrzebne jest porz±dne ch³odzenie
Northbridge'a i radiator na dwa wentylatory na procku. Acha, ta p³yta nie
przepada za FSB133MHz.

>no i p³yta g³ówna Asus P3BF- ale te¿ ma³e pojêcie (wa¿ny chipset Bx440?
>a nie i810)

Z pewno¶ci± dobry wybór, ale ta p³yta bardzo nie lubi wszystkiego co
pochodzi z ATi. Nie ona jedna zreszt±. Chipset BX jest w sumie ci±gle
najszybszym chipsetem iNTELA, pomimo pojawienia siê finalnej wersji
chipsetu i815/i815E. Tak przynajmniej wynika z pierwszych testów. Nie
wiadomo poza tym co bêdzie ze stabilno¶ci±. Wiadomo natomiast, ¿e i810 w
ogóle nie wchodzi w rachubê - obróbka obrazu wymaga 'mocnej' konfiguracji.
Najwiêkszym problemem bêd± pamiêci - ceny ostatnio znowu skoczy³y, a i tak
lepiej siê zabezpieczyæ i kupiæ PC133 (dro¿sze).

>chodzi o to, aby to wszysko by³o kompatybilne

To na pewno nie Asus i ATi razem. To z ca³± pewno¶ci± kompatybilne ze sob±
nie jest.

>co kupiæ, gdzie i za ile?

Nie dostaniesz jednoznacznej odpowiedzi. Powiedz ile masz, a wtedy powiedz±
Ci co. Gdzie - jak zwykle gie³da. Ja zaopatrujê siê w Wawie na
Grzybowskiej, b±d¼ na Batorego.

--
      Pozdrowienia, Zen0n
HZ: 'Kareta przejechala Marysi przez