Web Camera USB

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Thu 15 Jun 2000 - 20:47:44 MET DST

Witam wszystkich pecetologów... :-)
Zastanawiam się nad wyborem następnej zabawki, tym razem chciałbym się
pobawić video-conferencing :-) Do tej zabawy potrzebuję jakąś niedrogą
kamerkę na USB i tu pojawia sie mały problemik... Co wybrać? Interesuje
mnie coś niedrogiego, powiedzmy górna granica $60 USD. Nie interesują
mnie te z wejściem video gdyż zamierzam w przyszłości kupić kartę z
wejściem/wyjście tv do poważniejszych zastosowań jak edycja filmów z
video.

Wyszukałem sobie dwie kamerki w tej grupie cenowej: IBM/Xirlink's
http://www.xirlink.com/ibmpccamera/pccblack_product.htm za $49 i druga,
nieco ładniej i solidniej wykonana: Creative WebCam3
http://americas.creative.com/video/webcam-3/ za $59 USD. Zdecydowanie
bardziej podoba mi się ta druga, choć droższa, zwłaszcza, że pochodzi od
znanego mi od bardzo dawna producenta i ma większą rozdzielczość (VGA
640/480 gdy ta od Xirlinka tylko CIF)...

Ciekawi mnie tylko jedna sprawa... czy te kamery oferują wystarczającą
czułość do stosowania ich w mieszkaniu przy słabym, komputerowym
oswietleniu wieczorkami? Porównując czułość Creative WebCam3 (6 luxów)
do czułości mojego camvidu Sony (0.4lux) jestem troszkę pesymistyczny.
Kamera IBM/Xirlink w ogóle nie ma wyszczególnionego takiego parametru...
Boję się, że obraz a zwłaszcza kolory, mogą być bardzo, bardzo kiepskie
przy takim oświetleniu... Jak to wygląda z Waszej praktyki? Jakie
jeszcze inne kamery w tej grupie cenowej powinienem rozważyć przed
zakupem? I na jakie parametry poza rozdzielczością i niewszędzie
podawaną czułością powinienem zwrócić uwagę?