Re: Problem z dużym dyskiem twardym

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Thu 15 Jun 2000 - 16:40:46 MET DST

On Thu, 15 Jun 2000, Piotr Pydych wrote:

>+ Witam Grupowiczów!
[...]
>+ Caviar 15GB, 7200rpm). Problem w tym, że ani BIOS, ani DOS nie rozpoznają
>+ go poprawnie i możliwe jest założenie na nim partycji (w dowolnej
>+ ilości), ale o maksymalnym, sumarycznym rozmiarze nie przekraczającym
>+ ok 8GB (a więc marnuje się ok. 50% dysku)
>+
>+ Wiem, że problem jest dość powszechny na starszych płytach głównych.

 No... Tu na grupie też... Pewnie nikomu nie będzie się
chciało powtarzać sprzecznych rad: pomęcz:

http://www.deja.com/home_ps.shtml

>+ Chciałbym zasięgnąć informacji, jak sobie z tym poradzić. Wymiana BIOS'u,
>+ jakies oprogramowanie, może jakiś sprytny podział na partycje (ms fdisk
>+ nie da rady).

 Jeśli chodzi o moją opinię, to właśnie to ostatnie -:)
 Wyłączając przypadki szczególne: DA RADĘ.
 Tylko:
1. założyc "małą" partycję na pocz. (do 8 GB) dysku
2. nagrać Windowsy
3. SPOD WINDOWS założyc resztę.

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.