Re: Odp: pecet a zuzycie pradu

Autor: --- ! Nuta ! --- (nuta_at_alpha.net.pl)
Data: Wed 14 Jun 2000 - 14:40:31 MET DST

eugeno wrote:
> zgadzam sie z Twoja opinia a nie tymi bzdurami co napisal kolega Nutka

Miarkuj sie Wasc z tak dosadnymi okresleniami, jesli sam nie byles i nie
sprawdziles!

> mozna nawet zalozyc 250 W x 24 godziny to daje 6kWh x 30 dni to jest 180kWh

I nie rozsmieszaj mnie! Jak masz 250W zasilacz w obudowie to mozesz
sobie zlozyc - mini serwerek :) W domu mam puter: C4333, USCSI, 17"
mon., 2XHDD, modem, SB, CD, CDRW SCSI, SCSI, MO 640 SCSI. Dla ulatwienia
dodam z zasilaczem 200W. Jak nagrywam CDR to odlaczam niektore
niepotrzebne ustrojstwa bo dla Yamahy mocy nie starcza. Tez go
pomierzylem i wyszlo miesiecznie srednio: 24 godz. * 31 dni * ~180W/h =
~134kWh = 34,45 zl brutto za sama energie a nie liczac uslug przesylania
etc.

> 180 kWh x 0,30 groszy (te 30groszy to troche zawyzone ) = 54 zl miesiecznie

Moze i tak byc np. dla P200 z 1 HD... Ja pisalem o praktyce a nie teori
bowiem sam sobie kiedys zadalem to pytanko i chcialo mi sie to
pomierzyc. Skoro jest serwer to i pewnie hub. Ja to mierzylem przed UPS
zasilajacym serwer z 15" monitorem i hub'a 3C24X100Mb. Serwer to
squadak: WinNT4S, Obudowa pseudo serwer, PIII450, MB Asus, UWSCSI DPT,
grafika, 4LAN, modem wew., CDRW, streamer, 1 HDD UATA i 5 UWSCSI - RAID5
kazdy w kieszeni ze smiglem.

Czy Ty chociaz masz pojecie ile np. taki Hub lub jeden Seagate Barracuda
9,3 GB pozera energii przy pelnym obciazeniu?

--
Pozdrawiam - Nuta