Jak ułożyć dyski twarde na kablach IDE?

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Wed 14 Jun 2000 - 04:01:01 MET DST

Czy ktoś rozumiejący jak działa interface IDE/ATAPI zechciałby
wyjaśnić mi czy ma znaczenie w jaki sposób poukładane są hdd
i cd-romy na kablach IDE? Wymaganie bootowania z primary master
ogranicza mnie do ustawienia tak głównego dysku twardego
(WD Caviar 13G, UDMA66). Ale mam jeszcze jeden CD-ROM 40x
(I/O Magic, UDMA33) oraz wypalarkę Memorex 2x2x16 (Pio Mode 4).
Te dwa CD-ROMy nie chcą mi działać razem na jednym kablu
secondary IDE. Postanowiłem więc tego I/O Magica, który pracuje
na UDMA33 pożenić z Caviarem na jednym kablu od primary...
Wypalarka Memorex pracuje jako jedyne urządzenie na secondary.
Czy to optymalne ustawienie tych urządzeń? Co doradzilibyście?

Nie wiem co było przyczyną złej współpracy tych dwu CD-ROMów
na jednym wspólnym kablu... Każdy z osobna pracował ok, gdy
połączyłem oba razem Windows zaraz po starcie zawieszał się
przy próbie odczytania CDROMa. I to zawieszał się na zimno...
Oczywiście jumperki master/slave ustawiałem odpowiednio.

Jak przebiega proces kopiowania danych z dysków na jednym
kablu IDE - czy każdy z nich pracuje na zmianę? A jak wygląda
transfer pomiędzy primary a secondary? Gdzie można sobie o tym
w sposób łatwy i przyjazny poczytać?

Acha - jeszcze jedno - w jakich okolicznościach ustawia się
w dysku/CD-ROMie 'CS' zamiast 'Master' czy 'Slave'?