Re: UDMA 66

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Tue 13 Jun 2000 - 21:54:08 MET DST

Roger wrote:

> "Pszemol" <Pszemol_at_PolBox.com> wrote in message

> Jak mowi stara zasada harcerzy: urzadzenia pracuja na jednej
> tasmie, tak jak najwolniejsze z nich.

A to już zależy od taśmy... U Forda pewnie to obowiązuje, ale czy na IDE?

> Po prostu jak bedziesz mial cd-rom, ktory pracuje max w pio4
> i dysk UDMA66 to zostanie wybrany tryb pio4 jako najwyzszy
> wspolny tryb oblsugiwany przez te dwa urzadzenia.

Masz coś na poparcie tej teorii? Bo ja pewnie jestem zbyt głupi, ale nie
widzę powodu, dla którego nie możnaby gadać według protokołu UDMA66 z dyskiem
a na zmianę ze starym CD-ROMem w protokole Pio3 czy 4... W szczególnym
przypadku, gdy do CD-ROMa nie ma żadnych odwołań, szyna IDE jest wolna i może
hulać jako UDMA66 w całym paśmie czasowym. Wtedy CD-ROM w ogóle nie powinien
przeszkadzać gdyż w ogóle nie jest adresowany... czyż nie?
Ja, ponieważ dwa CD-ROMy "gryzły" się na jednym kablu, połączyłem jeden
CD-ROM z dyskiem UDMA66 - z tego co raportuje BIOS, dysk obsługiwany jest
jako UDMA66. Ale testów wydajnościowych jescze nie robiłem, więc nie
wykluczam że masz rację. Chciałbym tylko poczytać jak popierasz swoją teorię
na ten temat.

> Taka rada krazyla kiedys na grupie dyskusyjnej abita i niektorym pomagalo,
> a przynajmniej nie szkodzilo

Jestem przeciwnikiem dawania rad w postaci przełączania parametrów gdy nie
rozumie się jak one działają. Zakładam jednak po innych Twoich wypowiedziach,
że doskonale wiesz co ta opcja przestawia, więc pytam się dlaczego miałoby to
mieć wpływ na problem naszego nieszczęśliwego kolegi.