Re: FIC 503+ dziwne rzeczy-posiadaczy w/w plyty prosze o odp

Autor: Mariusz (mariusz_at_cz.onet.pl)
Data: Tue 13 Jun 2000 - 13:33:32 MET DST

Cześć !
Ta płyta jest do d.... tak jak większość płyt FIC.....
Miałem w domu tą płytę. Zamontowałem kontroler SCSI AHA 2940 i ciągłe zwisy,
resety itd. Podpiąłem dysk SCSI bez przerwy bad sektory, błędy odczytu...
Oczywiście i dysk i kontroler jest na liscie przetestowanych i zgodnych....
Pomijam fakt że większosć starszych dysków ide (500-tek) tez nie poszła.
Zaistalowanie nowej karty graficznej też powodowało same problemy.
Sprawdziłem kilkanaście tych plyt, na wszystkich to samo. Aktualizacja
bios-u nie pomogła. Pozbyłem się tej płyty, i wszystko jest ok.
Kolega ma tą samą płytę. Jak ją kupił musiał wywalić Caviara 1,6 GB, bo albo
mu chodził dysk, albo CD-Rom. Reklamował, dostał nową płytę i to samo.
Taka sama sytuacja jest na płytach FIC pod pentium II. Ciągłe resety bez
powodu. ostatnio zamontowałem gościowi taką płytę na fsb 66MHz, gość zmienił
procek, chciał zmienić częstotliwość i zwis. Jak się okazało płyta nie
"trzyma". Znowu reklamacja i znowu to samo.....
Jak możesz pozbądź się tej płyty. Ja wywaliłem kupę kasy (bo myślałem że
firmowa znaczy lepsza) i miałem same problemy.
Faktycznie FIC ma koszmarne problemy z prawidłową obsługą DMA, mnie nigdy
nie udało się tych plyt poprawnie skonfigurować do obsługi tego trybu. Jak
chodziło z jednym, to gryzlo się z drugim.......
Pozdrawiam
Mariusz