Problemy z domową siecią na

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Mon 12 Jun 2000 - 22:21:44 MET DST

KMK wrote:

> W nich dwie karty sieciowe w slotach ISA,
> połšczone skretkš (z przeplotem).[...]

Bez huba? Nie wiedziałem, że tak można ze skrętką i RJ się bawić :-)

> 1. Czy ktoœ łšczył kiedyœ dwa komputery o tak różnej wydajnoœci i jak
> mu to poszło?

Ja łączę skutecznie mojego Pentiuma !!! 667MHz z Pentiumem 100 a więc
komputery o dużej "różnicy wydajności". Jednak nie sądzę aby to akurat
było przyczyną niedziałania u Ciebie - raczej podejrzewałbym niewłaściwe
drivery. Spróbuj poza grami (które mogą mieć bardzo nietypowe wymagania)
i programami diagnostycznymi (które sprawdzają w zasadzie wyłącznie
hardware) użyć jakichś programów, które z sieci korzystają w standardowy
sposób, uzywając protokołów IPX lub TCP/IP (w zależności od tego, co
wymagają Twoje gry). Ja nie testowałem zbyt wiele rozwiązań w mojej
konfiguracji, ale conajmniej sieć pod Windows działa oraz Warcraft
umożliwiał mi grę w dwie osoby po tej sieci... Z jaką grą masz
konkretnie problemy?

> 2. Czy ktoœ ma jakiœ pomysł? (pomysły typu: kup sobie huba, wymień
> płytę, itp.pomińmy - to miało być tanie rozwišzanie [czyt. darmowe])

Ja mam dwie, bardzo stare karty sieciowe Artisoftu: Noderunner również w
slotach ISA pracujące nawet nie na skrętce tylko na koncentryku. Dwa
złącza T, dwa terminatorki i kilka metrów koncentryka - to cała
filozofia. Po obu stronach Windows 98PL. Protokoły IPX i TCP/IP.
Wszystko działa jak burza. Ponieważ u Ciebie programy diagnostyczne
działają dobrze raczej nie bierz pod uwagę problemów sprzętowych. Raczej
szukałbym przyczyny niekompatybilności po stronie software (driverów pod
Windows). A może Windows coś bruździ z przerwaniami i karta sieciowa się
pod Windows "gryzie" z innym urządzeniem? Jak Windows pokazuje kartę
sieciową w Control Panelu/ System?

No cóż... powodzenia... Próbuj i nie poddawaj się! To musi działać :-))
Nie uważam się za eksperta od sieci - może ktoś bardziej doświadczony
coś doradzi konkretnego.