Re: Porady - CD-RW

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Fri 09 Jun 2000 - 22:05:03 MET DST

Adam wrote:

> Czy moge "uczyc" sie nagrywania na plytkach CD-RW tz. jak cos nie tak
> wyjdzie to kasowac i od nowa?

Oczywiście że możesz, problem tylko taki, że nie każdy czytnik potrafi to
medium przeczytać po nagraniu. Nawet gdy format danych się zgadza (np.
CD-Audio) nie każdy czytnik potrafi odczytać w ogóle płytkę ze względu na
inne parametry optyczne nośnika CD-RW w stosunku do CD-R czy tych tłoczonych.
Ja mam problem taki, że mój zestaw hifi w samochodzie jak również compakt w
aucie nie czytają płytek CDDA z nagranymi miksami muzycznymi gdy ich nagrywam
na płytkach CD-RW. Zestaw hifi czyta doskonale gdy nagram na CD-R. Ten
samochodowy nie czyta nawet CD-R, jest bardzo stary... Niestety nie mam CD-R
złotych - może w tym problem, mam tylko te CD-R w kolorze
srebrno-niebieskawym, to podobno jakiś nowszy nośnik, do prędkości nagrywania
1x - 8x i nie każdy z tych starszych czytników je czyta po nagraniu. Muszę
poszukac gdzieś płytek z nośnikiem złotym, te podobno dają się czytać w
starych napędach - ale nie próbowałem, to tylko "plotka" zasłyszana od
kumpla...