BX vs. VIA133

Autor: Kacalka (kacalka_at_box43.gnet.pl)
Data: Fri 09 Jun 2000 - 13:56:56 MET DST

Hi.

Od jakiegos czasu nosze sie z zamiarem wymiany plyty glownej. Obecnie
jestem szczesliwym posiadaczem plyty DFI VIA, ktora to plyta choc
doskonale stabilna (sic!) jest jednak raczej slabo wydajna. Zdanie
mialem raczej ugruntowane - oczywiscie jakas firmowa plyta na chipsecie
BX. Niekoniecznie Abit (moze MSI BX Master or so). Wczoraj jednak
przeczytalem to:

http://www.benchmark.ceti.com.pl/artykuly/testy/BX_vs_VIA133/BX_vs_VIA133A.shtml

No i zwatpilem. Z artykulu jasno wynika, ze VIA133. Roznica w
parametrach srednio 6% na korzysc BX, ale jaka roznica w cenie! Z
drugiej strony BX w zasadzie technologicznie przestarzaly jest jednak
lepszy niz wykorzystujaca wszystkie "bajery" VIA. Dodatkowo moja
rozterke poglebia fakt, ze nie mam GeForce jak w testach, lecz TNT2
Ultra i tak do konca nie jestem przekonany, czy moja karta potrafi
wykorzystac te przyspieszajace "bajery". Oczywiscie chodzi raczej o FW,
bo jak jest wykazane w artykule AGPx2 czy x4 nie robi na razie zadnej
roznicy. No i jeszcze jeden problem. Mam 128 MB RAM w 3 kosciach i mocne
podejrzenie, ze jedna z tych kosci jest LX-owa.
Ostatnia watpliwosc, to procesor. W testach PIII, u mnie Celeron
400_at_500.
No i co tu zrobic? Prosze o porade.

TIA

Pozdrowienia.

P.S. Komputera uzywam w zasadzie wylacznie do grania