Re: Czy monitor jest uszkodzony?

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Thu 08 Jun 2000 - 17:25:22 MET DST

"mackozer" <mackozer_at_poczta.onet.pl> wrote in message news:zUN%4.14442$qi.367704_at_news.tpnet.pl...
> Właśnie kupiłem i włączyłem nowy monitor 17' Nec MultiSync FE700.
>
> Zauważyłem dwie jasno szare poziome kreski biegnące przez całą szerokość
> ekranu.
>
> Czy kineskop jest uszkodzony?

Jeśli te "kreski" są cieniutkie (wysokość 1 linii obrazu)
a kineskop jest płaskim Trinitronem to nie jest uszkodzony.
Konstrukcja maskownicy w takim kineskopie to rząd pionowych
drutów. Niestety aby ograniczyć drgania tych drutów stosuje
się jeden lub dwa drutu poprzeczne, które rzucają własnie
taki cień na ekran - to normalne dla kineskopów Trinitron.
Bardzo szybko się do nich przyzwyczaisz i przestaniesz
je zauważać a będziesz zadowolony ze zdecydowanie większej
jasności i żywych kolorów jaki oferują te typy kineskopów.

Pozdrawiam,
Pszemol (zadowolony własciciel monitora Sony 15" SFII z Trinitronem).