Odp: Plyta Asus P3V4X

Autor: Halleck (halleck_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 08 Jun 2000 - 13:21:45 MET DST

[ciach]

> Gdybys zamiast wierzyc w bajki specow od marketingu poczytal nieco o
> wykorzystaniu AGP to moze przestalbys sie dziwic ...

No więc właśnie ....

Króciutko : zmiana sposobu przesyłania danych po AGP 4x (po narastającym i
opadającym zboczu sygnału) spowodowała teoretyczne zwiększenie
przepustowości szyny. Jednak nie przekłada się to wprost na zwiekszenie
wydajności. Jest to spowodowane tym, że ew. przeciązenie magistrali może się
zdarzyć przy transferach duzych ilości danych (tekstury) do-z pamięci
operacyjnej (mechanizm przechowywania teskstur w pamięci operacyjnej - AGP
Aperture Size). Tymczasem obecne karty graf. mają na tyle dużo pamięci na
pokładzie, że takie zjawisko praktycznie nie występuje. Oczywiście za 3..12
miesięcy mogą pojawić się aplikacje, które będą takie ilości danych
wymieniały - wtedy uzytkownicy AGP 4x będą na pozycji wygranej.
Ale z drugiej strony pojawiają się karty z 64MB a mówi się o 128MB !! Wtedy
ta różnica może również zostać zredukowana.
{ Żeby nie było OT ...}
Chipset VIA 694X jest bardzo udany - był pierwszym chipsetem, który
oficjalnie wspierał Coppermine'a. I jako konkurent i820 nie ustepuje mu w
niczym, a nawet go przewyższa.
Proponuję artykuł na http://www.tomshardware.com gdzie znajduje się test
klikunastu takich płyt, oraz przemyslenia właśnie na temat AGP 4x.

Dla porządku : sam mam stareńkiego Shuttle 637 LX ATX, więc jakby mogę być
bezstronny.

Pozdrawiam wszystkich

Gurney Halleck
"Up The Irons !"