Szybkość magistral w nowoczesnym pececie.

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Wed 07 Jun 2000 - 22:18:56 MET DST

"Marek Czapelski" <Czapelski_at_chip.pl> wrote in message news:393E7E45.4117FB17_at_chip.pl...

> Jeżeli zmienisz procesor na dwa razy szybszy, to czy tempo wklepywania
> tekstu na klawiaturze też wzrośnie dwa razy? A może samochodem z
> vmax=200 km/h poruszasz się po mieście dwa razy szybciej niz maluchem?
> Resztę sobie sam dopowiedz.

Czy ktoś byłby w stanie oszacować i znormalizować przepustowość
poszczególnych szyn w nowoczesnym pececie z magistralą FSB 133?
Ile bitów i jak szybka jest szyna CPU-RAM? Ile bitów i jak szybka
jest magistrala CPU-PCI a jaka CPU-AGP2x? To samo w odniesieniu do
AGP2x-RAM, CPU-IDE, IDE-HDD, HDD-UDMA66 i tak dalej...
Tylko aby wszystko było w jednakowych jednostkach, powiedzmy byte/sek.
Czy kto się czuje na siłach? To dałoby nam pogląd i wyrobiło naszą
intuicję w doborze zewnętrznych podzespołów, bo rzeczywiście
sam zegar AGP niewiele mówi, skoro nie wiemy jak szybko mozna
dostać się do RAM albo jak szybko działa DMA z IDE do RAM...

Zachęcam do rozważań i pozdrawiam.