Re: Plyta Asus P3V4X

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Wed 07 Jun 2000 - 16:56:18 MET DST

"Roger" <roger_at_thunder.t4.ds.pwr.wroc.pl> wrote in message news:8hl32t$r83$1_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl...
> "Piotr Traczykowski" <ptracz_at_ippt.gov.pl> wrote in message
> >
> Chodzilo mi o stwierdzenie:
> "Chcesz powiedzieć, ze nie widać róznicy pomiędzy najszybszymi kartami
> video na
> AGP 4x a najszybszymi na AGP 2x?"
>
> Co by sugerowalo, ze nie ma roznicy miedzy np. GeForce 2, a Voodoo 3.
> Przynajmniej tak to zrozumialem.

Albo ja już zatraciłem zdolność rozumienia języka polskiego albo Wy,
panowie nie umiecie się czytelnie wysławiac...
Z tego co wyczytałem o szynie AGP, wersja 1x pracuje z zegarem 66MHz
i dane przekazuje sie tam narastającym zboczem. AGP w wersji 2x działa
z zegarem dwukrotnie szybszym (133MHz) i również dane są przekazywane
jednym zboczem. AGP 4x pracuje z tym samym, 133MHz zegarem lecz dane
przekazywane sa na obu zboczach zegara, czyli dwukrotnie szybciej!

I teraz pytam... jak to mozliwe, aby nie było widać róznicy po dwukrotnym
zwiększeniu przepustowości złącza: karta video/pamięć? Czy rzeczywiście nie poznać?
Co takiego panowie złego jest w chipsetach VIA, że strumień danych 2x133MHz
jest niewiele szybszy od strumienia 1x133 w czipsetach BX? Czy nie mijacie się z prawdą?

A jeśli nie, to czy opłaca się kupować szybką kartę video umożliwiającą
pracę na obu zboczach zegara (AGP 4x) gdy nasza płyta tego nie umożliwia?
Innymi słowy - czy będzie jakaś korzyść z karty 4x pracującej w trybie 2x
w porównaniu do karty 2x pracującej w swoim naturalnym trybie 2x?