Odp: Odp: za ile kupic komputer z Celeronem 400

Autor: P$ (piopaw76_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 07 Jun 2000 - 15:48:27 MET DST

> On Mon, 5 Jun 2000, P$ wrote:
> [...cytaty ze sprzeczką Cel/K6-2[3]...]
> +K6-2 to straszne gówno .
>
> Jak ty się wyrażasz... :[

Sorry za slownictwo . To zle porownanie .

> + Człowieku jak masz malo kasy to tylko Celeron .
> +Broń Boże AMD k6-2 albo K6-3 ostatecznie Athlon.
>
> Jakby ci to powiedzieć...
> Mam w pracy Celerona, w domu K6-2, porównywalnie zabytkowe
> zegary (300 i okolice). Pamięci odpowiednio 64 i 128 MB,
> płyty AOpen i ASUS.
> Nie gram w jakoweś nowoczesny gry.
> I nie widzę rzucajacej na kolana różnicy - w żadną stronę.
> Możesz "sie wyłożyć" co miałeś na myśli ??

Do pracy w biurze ( typu Word Excel , bazy dancyh itp. ) nie ma wiekszej
roznicy czy uzywa sie k6-2 czy Celerona . Roznice sa w testach windowsowych
ale w praktyce czlowiek tego tak nie odczuwa .
Ale jest kolosalna roznica w grach komputerowych 3D poniewaz Celeron ma
wydajniejszy koprocesor i wielokotnie szybsza komunikacje pamieci glownej i
procesora . Dodatkowe instrukcje AMD w praktyce go nie ratuja . K6-3 dopiero
osiaga wyniki porownywalne z Celeronem . Wiem ze najwazniejszy jest aspekt
ekonomiczny . Przyznam sie ze sie troche zagalopowalem (to jeszcze z czasow
kłótni Celek300A vs. K6-2 :)) poniewaz zestaw k6-2 + plyta moze sie okazac
bardziej oplacalny - Celek466 juz za ponad 500zl a k6-2 500 za 300 zl !!!
Moja rada dla Bartona to :
Jak cel400 za 300 zl to kupuj i podkrec na 500Mhz - pojdzie napewno .
Jesli zamierzasz zagrywac sie w gierki 3D to odradzam K6.
Jesli masz sporo kaski to kup Celerona II - chyba juz jest dostepny (w
hurtowniach juz jest) wydatek ok. 600zl a predkosc to np. 566 i kreci sie na
700 - 800 Mhz. (architektura P3) - najbardziej przyszlosciowe rozwiazanie .
W przeciwnym wypadku kupuj k6-2. ;)))