Odp: Plyta Asus P3V4X

Autor: Łukasz Sosnowski (sosna_at_mud.pl)
Data: Wed 07 Jun 2000 - 12:55:33 MET DST

> Święta prawda, chipset VIA jest tak samo dobry, jak chipsety Intela, tylko
> wymaga troszkę więcej pracy przy instalacji. Jak też parę razy pisałem,
> stabilność płyty nie zależy od chipsetu a od jakości konstrukcji całej
> płyty.

Z tym, że jest tak samo dobry to zgodzić się nie mogę, wciąż uważam, że nie
ma aktualnie lepszego chipsetu na Celeron/PII/PIII niz Intel BX z dwóch
powodów: wydajność i stabilność. Owszem ta druga cecha jest też w dużej
mierze zależna od konstrukcji płyty jednak nawet genialna płyta nie jest w
stanie do końca połatać błędów w samym chipsecie. Miałem jak na razie u
siebie kilka płyt na układach VIA i Intela i zdecydowanie więcej problemów
bylo z tymi pierwszymi (może inaczej, z BXem nie miałem problemów ;).

> pozdrawiam
> Krzysiek

ja także :)

Łukasz