Re: Amiga i dodatkowy RAM

Autor: Nightmare (bodek777_at_kki.net.pl)
Data: Mon 05 Jun 2000 - 19:09:10 MET DST

no wienc tak: (AFAIR)
> interesuje mnie to czym sie rozni i do czego sluzy pamiec fast/chip i czy
> faktycznie w tym "pomieszczeniu" u dolu nie bylo zadnego kabelka czy byl i
> czy byly sprzedawane takie moduly z przelacznikiem na kabelku.

pamiec montowana z dolu to bylo rozszerzenie 0,5MB(do 1,5MB) - standardowo
pamieci typu SLOW, jednakze jezeli potrafilo sie pofechtowac odrobinke
lutownica mozna bylo przerobic amisie by widziala ta pamiec jako CHIP -
rozlutowywalo sie 2 pary potrojnych jumperow (1-2) na plycie i laczylo (2-3)
lub ciagnelo sie kabelki do tych jumperow i robilo uniwersalny przelacznik.
wtedy mielismy w zaleznosci od polaczonych jumperow:
(standardowo)
512 KB CHIP $00000-$7FFFF
512 KB SLOW $C00000-$C7FFFF

lub
(po przelaczeniu lub przelutowaniu)
1MB CHIP $00000-$FFFFF

tak wienc o ile ten kabelek jest dwuzylowy to troche za malo do takiego
przelacznika - zgaduje ze moze odlaczal on ta pamiec na dole - tak wienc i
tak jest niepotrzebny o ile pamiatka Ci dziala - sprawdz pod workbenchem lub
komenda shella.
Do tego byla dolaczana pamiec FAST - ale to zupelnie inna bajka - byla
montowana w szyne procesora z boku amisi. zakres od $200000 w gore.

> No i jak nagrac na PC adf tak zeby go amiga chwycila tyle fajnych gierek
> znalazlem na sieci ahhh... bede w domu gral a moj baleron z tnt2 pojdzie
sie
> trzepac :-))
a o tym niestety musisz zapomniec - kontroler dyskietek amigi byl zgodny
wstecz z pecetowym - niestety w druga strone niet - tak wienc jedyne metody
jakie mi przychodza do glowy to spiecie kablem pc z amiga (o ile sie da) lub
podlaczenie twardego od pc do amigi - ale musialbys miec kontroler ;) Zadnej
z tych metod nie przetrenowalem...

A jak chcesz pograc to nic straconego - sciagnij sobie uae lub fellow -
wiekszosc gier chodzi wysmienicie - rowniez tych ktore korzystaja z wlasnych
procedur obslugi stacji dyskow.
Przy okazji zapytam - ktos widzial w sieci giere Perihelion? Do dzis na pc
nie widzialem rownie wysmienitej gierki.