Dziwne zachowanie sie Monstera 3D (dlugie)

Autor: Tom Gross (timec_at_ulgo.koti.com.pl)
Data: Sun 04 Jun 2000 - 09:39:42 MET DST

Od momentu zmienienia plyty glownej i procesora ( z WinChip 200Mhz, =
Intel430VX)
karta 3d zaczela mi wyczyniac cuda. Wyglada to mniej wiecej tak ze kiedy =
odpalam gre i zalaczam tryb 3dfxa, Glide, D3D itp. tryby 3d ekran mi sie =
zamraza/robi sie czarny (czasem odrazu, a czasem po kilku sekundach) =
Myslalem ze to kwestia odpowiednich driverow, lecz te co instalowalem =
byly juz sprawdzone i dzialajace na poprzednim sprzecie.

Nie wiem czy to ma znaczenie, ale nie wiedzac juz co robic sprawdzilem =
dlonia cieplote chipow na karcie 3d, i tak na oko sa gorace (~70'C, i to =
podczas normalnej pracy np. na Outlooku a nie grajac w gry 3d!)
Czy to jest normalne ze w "czasie spoczynku" chipy sa tak gorace? =
Rozumiem ze na niektorych kartach 3d sa coolery, ale Monster 3D I, nie =
wymagal czegos takiego nigdy dotad. 3dfx ma juz okolo 2-3 lat.

Podaje dokladny opis mojego komputera:

Plyta gl: PC CHIPS M577 (VIA MVP3)
CPU: AMD K6-2 300MHZ
RAM: 64MB DIMM 100MHZ
Muzyka: AWE32 (ISA)
Grafika Primary: Tseng ET6000 (2MB PCI)
Dopalacz 3D: Diamond Monster 3D (4MB PCI)
Karta sieciowa: Geniusa zgodna z NE2000PnP (ISA)
Karta TV: Zoltrix TV MAX (PCI)
Hdd: Samsung 18Gb

Opisze teraz mniej wiecej to co dokladnie mi sie dzieje z ta karta. =
Wezmy test Direct3D z programu diagnostycznego DirectXa (obracajacy sie =
szescian), a wiec jest on "normalny" nic sie wtedy nie zawiesza jest =
poprawny. Z kolei w grach wyglada to tak ze przez kilka sekund widze =
normalny ekran a po chwili (np. kiedy przesune ekran myszka, lub zrobie =
jakikolwiek ruch powiedzmy moja postacia z gry to momentalnie gra =
zawiesza sie - ekran zamraza sie). Innym razem zas gra nie zawiesila sie =
i dzialala z "dopalaniem" lecz chodzila *bardzo wolno* (gra Homeworld), =
szybciej nawet chodzilo softwarowe renderowanie grafiki!

Przy okazji mam jeszcze pytanie, bo jesli padla mi ta karta to chcialbym =
kupic jakis dobry dopalacz 3d. Dodam ze nie stac mnie na jakies drogie =
GeForce, lecz chcialbym jak najlepsza karte za jak najnizsza cene =
(cena/mozliwosci). Chodzi o karty pod AGP, czy moze ktos moglby mi =
doradzic jaka karte najlepiej mi kupic? Powiedzmy ze maksymalnie na to =
moge wydac 400zl, a chce zeby jak najlepiej dopalalo mi gry 3d i zarazem =
pelnilo role karty graficznej.

Bardzo prosze o pomoc! :-)

Tom Gross
timec_at_ulgo.koti.com.pl