Re: Modem na USB ??? - ktos widzial

Autor: Michal Kawecki (mk/remove_spam/_at_iq.pl)
Data: Sat 03 Jun 2000 - 00:21:23 MET DST

Użytkownik Misiu <telefony_at_kr.home.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:392BF26F.3C10126B_at_kr.home.pl...

Lepiej zrobisz kupując zwykły modem zewnętrzny na RS232. Modemy USB jeszcze
nie są dopracowane (zwłaszcza sterowniki), poza tym nie licz na wzrost
prędkości połączenia. Jedyna zaleta to rozmiar i możliwość podłączania w
locie. Wady - zapomnij o pracy w systemie, do którego producent nie napisał
dedykowanych sterowników lub nie obsługującego USB. Np. Linux, BeOS, WinNT,
a nawet do Win2000 często brak jeszcze sterowników.
Niezły modem USB widziałem w Scientific, nazywa się toto Demon Szybkości i
jest klonem opartym na płytce od jakiegoś tajwańskiego producenta. Modem
poraża wielkością (dwa pudełka od zapałek) i - jeśli dobrze pamiętam - nie
wymaga osobnego zasilacza. Łączył się regularnie na ok. 50000. Nawet działał
w Win2000, ale bez obsługi funkcji głosowych. Koszt ok. 350 zł. Nieco drożej
kupisz całkiem dobry modem Zyxel USB, z zewnętrznym zasilaczem.

--
Pozdrawiam
Michał Kawecki