Re: Wczytywanie liczby w asm

Autor: Grzegorz Malicki (Grzegorz_at_malicki.com)
Data: Thu 01 Jun 2000 - 13:43:15 MET DST

Użytkownik Witold Romaniak <witoldr_at_kki.net.pl> w wiadomości do grup dysku
syjnych napisał:8h3k19$olu$1_at_sunsite.icm.edu.pl...
> [assembler]
>
> Jak wczytac z klawiatury jakas wielocyfrowa liczbe, powiedzy 500 albo 1000
?
> Tak, zebym potem mogl ja umiescic np. w rejestrze ax.
>
> Umiem tylko odczytywac pojedyncze znaki z ekranu..
Skoro umiesz odczytywac poszczegolne znaki (moze podaj w jaki sposob to ro
bisz ?),
to wystarczy, ze z poszczegolnych cyfr wyznaczysz liczbe. Domyslam sie, ze
nie
chodzi ci tu o kod BCD, ale o wartosc binarna. Jak to zrobic ?
Jak masz liczbe 369, to a=3, b=6, c=9.
Musisz teraz dokonac operacji ax=3*100+6*10+9
(zakladam, ze podana liczba jest w systemie dziesietnym)
Inna metoda to ax=(3*10)+6)*10+9
dzieki temu niezaleznie od dlugosci liczby mnozysz zawsze przez 10.

Grzegorz Malicki