Re: Jaki monitor 17" ?

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Wed 31 May 2000 - 22:43:17 MET DST

Maciej Machacz wrote:

> A ja bym dolozyl jeszcze 1000zl i kupil Eizo lub Ilyame ;-)
>
> I do czego to prowadzi? Do niczego bo fundusze jak widac sa w wysokosci
> 1400zl

A ja skorzystalem z rad kolegow (o monitory pytalem wczesniej)
Dzisiaj kupilem ViewSonic PF775 (www.viewsonic.com) za 1700 .
banka FD Trinitron. zupelnie plaski. jedyna wada, dwa ledwie widoczne
paseczki, 1/4 ekranu od gory i od dolu. jak wszyscy mowili, widoczne sa
najlepiej na bialym. myslalem ze beda bardziej wyrazne, ale je ledwie
widac. ma naprawde wysokie czestotliwosci odswiezania, ale liczb nie
pamietam. sciagnijcie sobie info ze strony i juz :) w kazdym razie
bez problemu wyciaga 1600xcostam w przyzwoitej czestotliwosci.

Obraz jest bardzo ostry. parametry lepsze od firmowych sony przy nizszej
cenie, a banka ta sama. z wad jakie zauwazylem jeszcze, to niewielkie
przesuniecia kolorow wzgledem siebie po rogach, ale one sie ujawniaja
dopiero przy najwyzszych czestotliwosciach, i sa niewielkie ponizej
0.7mm).
No i jest bardzo plaski :) jak szyba. i filtra do niego nie trzeba.
jak to swego czasu powiedzial karpio "h..owy monitor z dobrym filtrem
nadal
pozostanie h...ym monitorem z dobrym filtrem", i to jest niestety
prawda.

co do geometrii obrazu, mozna ustawic doslownie wszystko:
wymiary i pozycje H/V (to ma kazdy)
beczke (tez ma kazdy)
a teraz to czego kazdy nie ma, ale ma wiekszosc:
nie wiem jak to sie nazywa, ale beczka tyle ze po obu stronach w te sama
strone.
tzn. jak z lewej wypukly, to z prawej wklesly
romb
trapez
teraz to co maja tylko nieliczne
zoom
przechyl obrazu
dokladna regulacja skrzywienia linii pionowej,
np. jesli na 1/4 od dolu i gory sa male wklesniecia i wypuklosci.

i jeszcze pare bajerow.

co mnie wkurza? sa tylko 4ry przyciski. mimo ze obsluguja sie
wygodnie, wolalbym jednak dodatkowo zwykle dwa pokretla
do jasnosci i kontrastu.