Re: Pomocy

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Wed 31 May 2000 - 18:19:56 MET DST

Naftman wrote:

> POtrzebuję porady jak stworzyć sieć pomiędzy dwoma PC-tami na BNC - Jeden
> chodzi na W95 a drugi na W98SE - jakie protokoły, który jako serwer, itp. -
> czyli dosłownie podstawy podstaw) z góry dziękuję.

Budując taką "sieć" traktuj pojęcia server/workstation bardzo płynnie... Nie
chcesz przecież zrobić z jednej maszyny dedykowanego servera na którym nie
można pracować? Raczej interesuje Cię sieć typu peer-to-peer czyli taka, w
której każda maszyna może być jednocześnie serverem (udostępniając swoje
zasoby takie jak partycja na dysku, drukarka, modem) i jednocześnie stacją
roboczą korzystająca z zasobów drugiego komputera - w tym przypadku pełniącego
funkcje serwera. W szczególnym przypadku możesz udostępnić w obu komputerach
dyski które będą widoczne po obu stronach kabla :-) Tu jest duża płynność i
dowolność - wszystko zależy czego potrzebujesz. A wybór protokołu też zależy
od tego jakiego potrzebujesz - gdy chcesz np. udostępnić wspólny modem na
jednej maszynie dla obu pecetów to na pewno będziesz musiał mieć zainstalowany
protokół TCP/IP, jeśli na przykład będziesz chciał zagrać w gierkę na dwa
kompy która wymaga IPX to oczywiście IPX również będziesz musiał
zainstalować... A co do podstaw - to hardware masz zestawione
odpowiednio? Chodzi mi o to czy masz T-connector plus 50ohm terminator przy
obu kartach i czy właściwego kabla użyłeś (50ohm)? Ani ten od anteny
TV (75ohm) ani ten od CB (52~58) nie da rewelacyjnych efektów a właściwie po
prostu nie będzie działać.