Re: Zmniejszenie/Zwiekszenie rozmiaru partycji FAT32

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Wed 31 May 2000 - 08:12:08 MET DST

Grzegorz Król <krol_at_uci.agh.edu.pl> w artykule news:slrn8hlmtr.ep.krol_at_Bilbo.home.pl pisze...

> Robiłem coś takiego - nie było żadnych problemów. Jednak backup
> zawsze się przyda (jeszcze się na mnie obrazisz jakby coś nie
> poszło ;-) ).

A czy znacie podobny program tylko mający więcej możliwości?
Z tego co wyczytałem fips może tylko podzielić partycję i to
wyłącznie "primary" - nie supportuje "Extended Dos partitions".
Ja mam 1G - primary i 12G logical na extended partition...
I tą 12G chciałbym zmniejszyć...

I jeszcze jedno - fips zmniejsza rozmiar partycji - a jak go powiększyć?
Załóżmy, że chcę uciąć z tych 12G jakieś 5G z tyłu i przenieść tam to
co mam w tej chwili na partycji dużej (powinno się zmieścić). A potem
chciałbym usunąć te siedem giga ze środka i rozszerzyć to pierwsze 1G
aż do całego wolnego miejsca - w rezultacie uzyskując dwie: 8G i 5G.
Czy tylko duże pakiety w stylu Partition Magic mi pozostają? Czy jest
coś mniejszego, tańszego (darmowego?). A'propos, obiło mi się o uszy,
że jest darmowa wersja Partition Magica pod Linuxa - czy to prawda?
Nie mogę nigdzie jej znaleźć...