Re: jaka nagrywarka

Autor: Zbyszek T. (zbyszek_at_gd.home.pl)
Data: Sun 28 May 2000 - 13:02:42 MET DST

> Mam pytanie nastepujace: jaka nagrywarke polecacie, mam do wyboru 3 modele
> nie bardzo wiem co zrobic...
> sa to:
> plextor 8/2/32 atapi
  ^^^^^^^^^^^
Nie ma takiego modelu. Jest 8/4/32.

Mam taką i jestem zadowolony. Potrafi zapisywać w trybie SAO (przydaje się
przy kopiowaniu Enchanced-CD), obsługuje CD-Text, DAE wykonuje idealnie.
Jedyne do czego mogę się przyczepić, to LED, który jest zawsze zielony
(niezależnie, czy odbywa się zapis, czy odczyt) i brak przycisku Play
;)Ponadto, z aktualnym firmwarem, nie jest możliwy zapis w trybie RAW.

> plextor 8/2/20 scsi
> LG 8/4/32 atapi
>
> mam pytanie, czy jest sens pchac sie w scsi? jesli tak to jaki kontroler

Jeżeli tylko twój sprzęt jest w stanie zapewnić transfer na rozsądnym
poziomie, a ty nie masz zamiaru robić niczego "poważnego" podczas
nagrywania, to nie warto kupować SCSI. W końcu te 1200kB/s po IDE (x8) to
nie jest nic wielkiego nawet dla stosunkowo starego komputera (ja nagrywam
na P166MMX). Ważne jest tylko, żeby w mierę możliwości włączyć w Windows DMA
dla dysku, CD-ROM'u i nagrywarki (chociaż i bez tego też się da, ale już
trzeba trochę uważać) i nie dopuścić, żeby podczas nagrywania jakaś
aplikacja miała możliwość intensywnego korzystania z dysku. Niewiele
korzyści będzie z nagrywarki SCSI, jeżeli dysk będzie ciągle na IDE.

--
Zbyszek
E-mail: zbyszek_at_gd.home.pl