Re: Odp: *.swp

Autor: gruesome (gruesome_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 25 May 2000 - 23:42:17 MET DST

On Wed, 24 May 2000 22:10:36 +0200, eXtreme <extreme_at_wieczysta.krakow.pl> wrote:
>li
>
>Warto, najlepiej na drugiej partycji świeżo sformatowanej założyć plik o min
>. i max. rozmiarze takim samym - Ilość pamięci + 11MB (czyli w twoim przypad
>ku 139 MB). Potem możesz już zapisywać dane na partycji - a na jej początku
>zawsze będzie leżał plik wymiany.

A skad to 11MB? W ogole nie rozumiem tych zalecen typu 'swap=2xRAM'. Sa
bezsensowne. Przeciez im ma sie wiecej RAMu, tym sie mniej potrzebuje
swapa. Czy gdybym mial 1 GB RAMu to musialbym miec 2 GB swapa??
Co do rozmiaru, to zalezy co sie robi. Jezeli takie czystko domowe rzeczy,
jak odpalenie od czasu do czasu Photoshopa czy granie, to w sumie Windows
98 potrzebuje wg mnie ok. 160MB (max). Wiec jak sie ma 128MB RAMu to
wystarczy np. 64MB swapa. I najlepiej zalozyc go na oddzielnej partycji z
FATem16 i 32k klastrami, o rozmiarze jak najblizszym do rozmiaru
swapa. Oczywiscie rozmiar trzeba ustawic na sztywno.
Jak sie zalozy swapa na tej samej partycji co inne dane, to na pewno jego
pozycja na dysku sie
zmieni, chocby po defragu.