Re: Roznica miedzy Riva TNT2 (pelna) a M64 i Vanta

Autor: Ziola (ziola_at_poczta.wp.pl)
Data: Thu 25 May 2000 - 00:24:42 MET DST

Bartosz Bajor <bartosz_bajor_at_post.pl> wrote in message
> Zastaqnawia mnie roznica w cenach tych kart. Czy warto wydac powiedzmy 100
> iecej za pelna rive czy zdecydowac sie na tansze rozwiazanie M64/Vanta.
Jaki
> e sa roznice?
>
> Bert

Roznica jest dosc spora :
1) karty M64/Vanta maja 64 bitowa szyne danych - TNT2 - 128 bitow, a co za
tym idzie transfer z/do pamieci jest lekko "uposledzony" (czyt. wolniejszy)
2) TNT2 pracuje na wyzszych czestotliwosciach taktowania (rdzen/pamiec) niz
ubozsze wersje.

Wiec jesli potrzebujesz karty do wymagajacych gier 3d, to lepiej zainwestuj
w pelna TNT2 (zwlaszcza jesli to ma byc tylko 100 zl).
Z drugiej strony, osobiscie uzywam 8mb Vante i jestem bardzo zadowolony.
Aaa.. na koniec, polecam kupowac karty "bardziej" firmowy, przynajmniej od
producentow ktorzy sa obecni od jakiegos czasu na rynku, bo z calkowitymi
noname roznie bywa.
Moja karta jest sygnowana przez Gigabyte i musze przyznac, ze swietnie sie
podkreca - z 110/125 -> 156/165 i to bez coolera, jest tylko dwustronny
radiator.

Ziola