Re: kontroler UDMA 66

Autor: Robert Dobry (bad_at_et.put.poznan.pl)
Data: Wed 24 May 2000 - 16:08:56 MET DST

\\ veinard // <"EMAIL: veinard"@who.net> wrote in message
news:39291CF6.FB2768AE_at_who.net...
> czesc
> :
> plyta Asus P2B
> dysk IBM 13GB UDMA66
>
> czy warto kupowac kontroler UDMA66 do tej plyty ?
> jak wyglada podlacznanie i ustawianie dysku aby pracowal w UDMA 4 ?

Mam też tą płytę. Miałem dysk Segate6,5G UDMA33 i w SisoftSandraPro
pokazywał ok 8-9MB/s przy włączonym UDMA.
Kupiłem dysk Segate Barracuda 20GB i transfer wzrósł do 14MB/s. Dysk podobno
potrafi wycisnąć 20MB/s tak więc zakup kontrolera (ok100zł) może jeszcze
przyspieszyć, lecz może być to okupione problemami ze sterownikami.
Jak widać kontroler UDMA33 na tej płycie nie był w pełni wykorzystany z
zastosowaniem starego dysku. Przy tym transferze pomimo tego że mam procesor
PII300 W98 ładuje się niemal błyskawicznie.
Sądzę że zakup kontrolera miałby sens przy zrzucaniu filmów na dysk przy
małym stopniu kompresji, lub bez kompresji. W typowych zastosowaniach
prędkość ta jest wystarczająca

Pozdr. Robert