Re: przekonwertowanie pliku tekstowego z mac'a na pc

Autor: JoteR (J.Rylski_at_pf.com.pl)
Data: Tue 23 May 2000 - 22:40:00 MET DST

> Bywa. Ale w czym leży problem?

Po zasięgnięciu porady wróżki, wyobraziłem sobie nast. sytuacje:

1. Masz pliki na nośniku z systemem plików HFS i nie możesz odczytać w
napędzie PC (dyskietka, ZiP, MO, CD). Tu najlepszy IMHO jest MacOpener, ale
trochę kosztuje. Sharewarowy TransMac
http://tucows.cyf-kr.edu.pl/adnload/dltransmac.html
pozwala na przekopiowanie do 1.4 MB, co w przypadku plików tekstowych
powinno wystarczyć. Należy tylko zwrócić uwagę na prawidłowe mapowanie
rozszerzeń.
2. Masz pliki na nośniku z systemem plików FAT, [autocensored]
3. Po otwarciu pliku (jak sam napisałeś, tekstowego) w Wordzie widzisz
trochę tekstu pomieszanego ze śmieciami. Plik najwyraźniej nie był czystym
tekstem i trzeba sprawdzić typ i/lub kreatora (jeśli korzystałeś z TransMaca
lub MacOpenera, te informacje są tam podane) i dobrać odpowiedni soft do
otwacia tego pliku (w Wordzie są filtry do kilku Macowych aplikacji).
4. Po otwarciu pliku w Wordzie zamiast polskich literek zą krzaczki. W
przypadku "czystego" tekstu sprawa jest prosta - trzeba przepuścić plik
przez konwerter, ja używam darmowego Pol2Pol (niestety arena.pl zdechła a
adres strony autora nieaktualny), ale plącze się tego sporo po Sieci i na
krążkach Chip/Enter/PCWK.
A tak w ogóle: więcej danych!

Pozdrowienia

JoteR