Re: Odp: wiecej niz 700 mb

Autor: Hawk (hawkey_at_priv4.onet.pl)
Data: Tue 23 May 2000 - 15:06:01 MET DST

> Yyyyyppp... ?e jak ??
> AFAIK overburn *polega* na zwi?kszeniu g?sto?ci zapisu: ?cie?ek,
>konkretnie kolejnych zwoj?w tej samej ?cie?ki :); Standard definiuje
>toleracj? dla szeroko?ci odst?pu (zrozumia?e...), "przekonuj?c"
>nagrywark? ?e ma ustawi? odst?p na doln? granic? tolerancji
>mo?na "dopchn??" co? w okolicy 10%.
> Bardzo prosz? o o?wiecenie mnie, o jakim "dodatkowym obszarze"
>jest mowa powy?ej...

Niestety tu sie mylisz. Zwiekszona gestosc zapisu mamy na plytach
80min/700MB. Overburn nie zwieksza gestosci zapisu.
Na kazdej plycie producent wyznacza maksymalny czas np. 74:28:25
Dotad mozna nagrac. Jednak dalej jest jeszcze miejce na lead-out.
Lead out zajmje zazwyczaj 2 sek, a miejsca na niego moze byc wiecej
niz 2 sek. Overburn polega na wykorzystaniu tego miejsca, o ile ono
jest oczywiscie. Np. wez sobie takie programy testujace maksymalna
pojemnosc plyty jak Feurio i poczytaj help'a czy dokumentacje.
Wyraznie tam pisze ze przy testowaniu ile plyta zmiesci z overburnem
program wypala w trybie testowym, az mu sie skonczy powierzchnia
nosnika, a nie zwieksza gestosc zapisu oraz ze od otrzymanej wartosci
nalezy odjac ok 2 sek na lead-out.
Zreszta najprosciej... Wez sobie jakas plyte na ktorej mozna zrobic
duzego overburna np. ponad 77 minut. Wypal 1 taka plyte na 74 min a
druga z overburnem na 77 min. Potem zmierz sobie odleglosc od brzegu
plyty do konca nagrania. Jezeli nie bylo by "dodatkowego obszaru",
tylko zwiekszona bylaby gestosc sciezek, to odleglosc na obydwu
plytach bylaby identyczna. A tak nie jest. Bo plyta 77 min bedzie
miala wiecej wypalonego obszaru.

>+ Mo?e pomyli?o Ci si? z DVD.

Raczej z dyskietka :)