Odp: pixel view + przesuniete linie obrazu

Autor: Paweł Półrolniczak (ppawel_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 22 May 2000 - 22:55:57 MET DST

Użytkownik Xaltuton <xaltuton_at_zetobi.com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:if5iissrjuc3ght06rg284u2tk43rfhe99_at_4ax.com...

> Istnieje pewien problem.
> Otoz na plycie opartej na VIA, karcie graficznej
> Rivie TNT2 i karcie TV Pixel View przy szybkich
> zmianach obrazu (gdzie wieksza czesc obrazu to <>70%
> zmian w kolejnej klatce) obraz wyswietlany ma
> lekko "poszatkowane" linie, tzn. np. krawedzie postaci
> nie sa ciagle, lecz maja "ząbki" - wyglada to jakby
> obraz sie rozjezdzal w poziomie o iles tam pikseli.
> Najbardziej to jest widoczne, kiedy obraz wyswietlany jest
> w okienku - choc na calym ekranie efekt ten tez wystepuje.
> Przy obrazach bardziej statycznych wydaje sie byc dobrze.

> [...]

Cześć!
Mam chyba ten sam problem. Podejrzewam, że większość amatorskich kart TV
tak robi :-(
Otóż tuner TV odświeża co drugą linię. (połowa linii to stara klatka)
 Np.
   I linia - stara klatka
  II linia nowa
  III linia stara
 itd.
W ten sposób, gdy poprzednia klatka za bardzo różni się od nowej widoczny
jest ten nieciekawy efekt.
Jak go uniknąć ???
W czasie oglądania TV, chyba nic się nie da zrobić. (Poszukaj w
ustawieniach, może twoja karta może wyłączyć 'interline', ale wątpię)
Jedynie można naprawiać screen'y.
Porządne programy graficzne to potrafią.

Ja dla własnych potrzeb (pilnie potrzebowałem naprawić wiele screen'ów),
napisałem programik do korekty zrzutów.
Jest toporny(pisałem go w pośpiechu, a potem nie chciało mi się go
udoskonalać), dość ciężki (348KB), ale działa bez zarzutu.

Jeśli chcesz wyślę Ci go na priva (będziesz I beta testerem)

           Pozdrawiam Paweł Półrolniczak
                                      ppawel_at_poczta.onet.pl