Odp: PREDKOSC POLONCZENIA.

Autor: kwaśniak (kwasniak_at_z.pl)
Data: Sat 20 May 2000 - 11:29:14 MET DST

Użytkownik McAaron <mcaaron_at_friko.internet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:

> 1 kb/s mam na wsystkich serwerach no ale sie lacze kolo 18.
> moze to dlatego?

Skoro o 18:00 1 KB/s ze wszystkimi serwerami, to nie dobrze...

> Tepsa? Rowniez WON! Niestety tak nie mozna...

Taaak... To, że TEPSA to banda złodziei, to Ameryki żeś nie odkrył...

Powiem Ci, że ostatnio łącza tepsy się nawet poprawiły (pod względem
szybkości).
Prawda, że ciężko się wdzwonić, ale jak się już uda, to ok 18:00 ssie jak
trzeba (przynajmniej u mnie)!!!
A co do innych ISP, to korzystałem jakiś czas temu z Internet Partners,
Polboxu i ZigZaga, wdzwaniałem się za pierwszym razem niezależnie od pory
dnia, ale szczerze powiem, że szybkość łącza jest taka sama albo i mniejsza
jak na łączu telekomuny (nie tam od razu żebym chwalił telekomunę, ale taka
jest prawda) np. po 22:00 na telekomunie miałem o wiele lepsy transfrer (o
ile uda się wdzwonić), w godzinach "szczytu" też TEPSA lepiej wypadła (pod
względem transferu - nie wdzwaniania).
Wydaje mi się że transfer może trochę (choć nie tak strasznie dużo) zależeć
od tego do której konkretnie centrali jesteś podłączony (nie chodzi mi tu o
typ ale o lokalizację). U jednego np. przez telekomunę ssie jak smok, a u
drugiego lepiej ssie przez jakiegoś innego providera. Wpływ może mieć to
(tak mi się przynajmniej wydaje), ile kilkometrów kabla dzieli cię od
serwera, z którym się łączysz, ale różnice w transferze nie powinny być
chyba takie duże, znaczy się że Ty masz 1 KB/s na modemie 56600 a ja 4 KB/s
na 33600.
Albo może modem jest trochę lipny, lub źle skonfigurowany. Na przykład,
kumpel pod linuksem na modemie 33600 miał transfer 9600 i nie pomogła
"ręczna" konfiguracja. Ale pod WinShit'em trudno jest chyba źle
skonfigurować modem, bo raczej automatycznie nie zdarza się żeby został źle
skonfigurowany przez system, chyba że jest jakiś "egzotyczny". Może spróbój
ściągnąć do niego najnowsze sterowniki...
Ściągnij se najnowsze sterowniki, spróbój połączyć się przez telekomunę ok
23:00 i wtedy przetestuj jaki masz transfer, jak będzie ok 1 KB/s to może
warto udać się do BOK'u i zrobić awanturę.

Pozwoliłem sobie zacytować poniżej post sprzed paru dni:

Użytkownik Roman Sąsiada <katoda_at_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3920265D.15291382_at_poczta.onet.pl...

> [CIACH]
> {CIACH]
piętrze....:))))))
Eksplorer5